דיגיטל וטק

טכנולוגיה חדשה מגלה את רמות החמצן בדם - דרך הסמארטפון

הטכנולוגיה יכולה לזהות סימנים מוקדמים לירידות מסוכנות ברמות החמצן בקרב חולי קורונה ולחזות התקפי אסטמה לפני שהם מתרחשים
מערכת ice |  1
סמארטפון (צילום freepik)
מצלמה של סמארטפון עשויה לעזור בקרוב למדוד את כמות החמצן בדם, כך על פי המחקר החדש. חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, אומרים שהטכנולוגיה כוללת הנחת אצבע מעל המצלמה והפלאש. בינה מלאכותית מפענחת רמות מדפוסי זרימה בסרטון המתקבל.
הטכנולוגיה יכולה לזהות סימנים מוקדמים לירידות מסוכנות ברמות החמצן בקרב חולי קורונה ולחזות התקפי אסטמה לפני שהם מתרחשים. הגוף שלנו זקוק ל-95 אחוז "ריווי חמצן". מחלות בדרכי הנשימה יכולות לגרום לזה לרדת מתחת ל-90 אחוז, מה שמוביל לצורך בצינורות אינהלציה או מסכות חמצן.
המחקר מגלה שהמכשיר היה מדויק ב-80 אחוז מהמקרים, כאשר החוקרים השתמשו בקוקטייל כימי כדי להוריד את הכמויות בקרב מתנדבים צעירים. "אפליקציות סמארטפונים אחרות שעושות זאת, פותחו על ידי בקשה מאנשים לעצור את נשימתם, אבל אנשים מרגישים מאוד לא בנוח וצריכים לנשום אחרי דקה בערך וזה עוד לפני שרמות החמצן בדם שלהם ירדו מספיק כדי לייצג את כל מגוון הנתונים הרלוונטיים מבחינה קלינית", אומר החוקר הראשי ג'ייסון הופמן. "עם המבחן שלנו, אנחנו יכולים לאסוף 15 דקות של נתונים מכל נבדק. הנתונים שלנו מראים שסמארטפונים יכולים לעבוד היטב בדיוק בטווח הסף הקריטי", הוא הוסיף.
 
כאשר אנו נושמים פנימה, הריאות שלנו מתמלאות בחמצן. זה מועבר לאיברים אחרים על ידי תאי דם אדומים - מספק אינדיקציה לכושר ולבריאות הלב. וירוסים ואלרגיות פוגעים בספיגת החמצן. במרפאה, מוניטורים הנקראים מדדי דופק – קליפסים, הממוקמים מעל קצה האצבע או האוזן - עוזרים למדוד זאת. סמארטפון יהיה הרבה יותר יעיל, מכיוון ש"כמעט לכולם יש אחד", לפי הצוות בסיאטל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה חדש? היה לי את זה בטלפון הישן שלי
    יואב 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסמסונג i8, הייתי מניח את האצבע על הנורית האדומה ליד המצלמה ומקבל רמת סטורציה (רמת חמצון בדם).
    סגור