דיגיטל וטק

נחשף: זה הסמארטפון הכי מדהים שנוצר אי פעם

בשנה שעברה עמדה LG להשיק את הסמארטפון הראשון בעולם שעושה שימוש במסך גמיש כדי להיפתח בשיטה של גלילה, כמו המגילות של פעם. כעת הוא נחשף במלוא תפארתו

יאיר מור |  3
LG Rollable (צילום BullsLab / YouTube)
עם כל הכבוד ל"אי הדינאמי" של אייפון 14 פרו, שיושק הלילה בישראל, הכתבה הזו עוסקת בטלפון שהביא חידוש משמעותי בכמה סדרי גודל, ואמור היה לפתוח עידן חדש, שבו אתם יכולים לקנות סמארטפון קטן יחסית, וכשאתם רוצים – פשוט להגדיל אותו. ולא, זה לא דורש מסך מתקפל עם "שקע" באמצע, או את העובי האדיר של מכשיר עם מסך כזה.
המכשיר המדובר הוא LG Rollable – סמארטפון של הענקית הקוריאנית שמעולם לא הושק, אך כעת מתברר שכבר היה מוכן לחלוטין להשקה בשנה שעברה, רגע לפני שהחברה הודיעה שהיא סוגרת לחלוטין את חטיבת הסלולר שלה ומבטלת את כל ההשקות העתידיות שתכננה.

בסרטון שעלה אתמול (שלישי) לערוץ יוטיוב קוריאני מוצג המכשיר לפרטי פרטים – החל מהקופסה שלו, שכבר היתה מוכנה עם כל העיצוב, התכולה ואפילו דף שכולל הסבר על התצורה המיוחדת, דרך הכיסוי הייעודי שגם הוא הותאם לקונספט ועד לממשק, שנראה שנבנה לפרטי פרטים כדי לייעל את השימוש במכשיר הייחודי.
כמו שאפשר לראות בסרטון, במבט ראשון מדובר במכשיר לא מאוד מיוחד (או יפה, אגב), והוא מזכיר בעיצובו את Galaxy S8 של סמסונג, בעל המסך הקמור בצדדים, ש"גולש" אל תוך המסגרת. אלא של-Rollable יש שימוש מאוד מעניין במסך הגמיש שלמעשה נמתח מאחורי השוליים אל תוך המכשיר: במחוות החלקה של שלוש אצבעות על המסך לכיוון השול הימני, המכשיר מתחיל להימתח, והמסך מתרחב מ-6.8 ל-7.4 אינץ' – גודל של טאבלט קטן.
מדובר בגדלים שאמורים היו להיות נוחים לשימוש ביד אחת כאשר המכשיר סגור, ולניצול מקסימלי של שטח כאשר הוא פתוח, אך מבלי להתפשר על הקשיחות (לכן הוא מתרחב בפחות מרוחבו המלא, ולא ביותר מכך). מצד אחד, זה עדיף על מכשירים מתקפלים, שכן המסך שטוח, ולא נוצר בו קיפול שמועד לשבר או תקלות. מצד שני, זה הכריח את החברה להשתמש במסך POLED – כלומר OLED מצופה פלסטיק, שנראה ומרגיש פחות טוב מכזה המצופה זכוכית כפי שאנחנו רגילים ממכשירים של סמסונג ויצרניות נוספות.
בסרטון ניתן לראות את המכשיר נמתח ומצטמצם פעם אחר פעם, ללא כל תקלה, כאשר כל מה שמוצג על המסך מתאים את עצמו לכל אחת מהתצורות – אתרי אינטרנט, סרטוני וידאו, אפליקציות שעוברות מממשק הסלולר לממשק הדסקטופ או הטאבלטים המחולק לטורים וכן הלאה. אפילו הרקעים מתאימים את עצמם לגודל המשתנה של המסך. ויש גם מסך שני, מאחור, לצילום סלפי באמצעות המצלמות האחוריות (64 מגה-פיקסל ראשית ו-12 מגה-פיקסל משנית), סורק טביעות אצבע, מעבד Snapdragon 888, זיכרון בנפח 12 גיגה-בייט, אחסון בנפח 256 גיגה-בייט, סוללת 4,500mAh ומשקל של 285 גרם – מה שהופך אותו לסמארטפון הכבד בהיסטוריה מלבד כאלה שמגיעים עם סוללות ענקיות לשימוש במדבר וגופים עמידים בפני כל מה שמבטיחים לנו שכל טלפון היום אמור להיות עמיד בפניו.
כאמור, החברה הציגה את המכשיר בטיזר בינואר 2021, לקראת אירוע הכרזה והשקה שתוכננו להיערך בהמשך אותה שנה. אלא שמספר שבועות לאחר מכן היא יצאה משוק הסלולר והשאירה אותו מיותר מהמכשיר שעשוי היה להחזיר אותה לצמרת. שלושה חודשים לאחר מכן, אגב, הציגה Oppo הסינית מכשיר דומה – אך גם הוא טרם הושק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש כזה כבר נראה לי של אופו oppo x (ל"ת)
    לא חדש 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יעיל בהרבה!!!
    חולה טכנולויגה 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשונה מהמכשירים המתקפלים המטופשים של סמסונג שלא נותנים כלום חוץ מהפגנה טכנולוגית המכשיר הזה הרבה יותר שימושי ונח כי כשהוא סגור הוא סמארטפון רגיל לכל דבר ורק כשהוא יכול לגדול עוד , פיספוס גדול בעיני
    סגור
  • 1.
    חבל, פשוט חבל בארץ היו רצים לקנות אותו... (ל"ת)
    ישראלי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור