דיגיטל וטק

רוצים להרוויח כסף מיוטיוב? השיטות החדשות נחשפות

יוטיוב מכריזה על דרכים חדשות עבור יוצרים להרוויח כסף מהפלטפורמה ותומכת בדור הבא של יוצרים מכל העולם. באירוע הפתיחה של Made on YouTube חשפה יוטיוב ששילמה במהלך שלוש השנים האחרונות ליוצרים, אמנים וכלי תקשורת יותר מ-50 מיליארד דולר
 
מערכת ice | 
דירוג יוטיוב (צילום pixabay)
יוטיוב הציגה היום (יום ג') את הצעד הבא בתגמול עבור יצירתיות בפלטפורמה ועדכנה באירוע הפתיחה של Made on YouTube שהיא מרחיבה את מערכת המונטיזציה של הפלטפורמה - תכנית השותפים, ה-YPP) YouTube Partner Program). כדי לאפשר ליותר יוצרים להצטרף לתוכנית, יוטיוב מציגה דרכים חדשות עבור יוצרים להרוויח יותר כסף באמצעות Shorts ותאפשר מונטיזציה באמצעות מודעות ליוצרים המשלבים מוזיקה בסרטונים שלהם. הכרזה זו משקפת את הגיוון של קהילת היוצרים ההולכת וגדלה של יוטיוב ומאפשרת ליותר מ-2 מיליון היוטיוברים הזכאים למוניטיזציה להרוויח כסף ביוטיוב בכל פורמט יצירתי. 
הצגת מודל חלוקת הכנסות ראשון מסוגו עבור Shorts: עם למעלה מ- 30 מיליארד צפיות יומיות ומעל 1.5 מיליארד משתמשים מחוברים חודשיים, סרטוני Shorts מתפוצצים בכל רחבי העולם. כדי לתגמל את מעמד הקריאטיב החדש הזה החל מתחילת 2023, נתרחק מהפורמט של קרן קבועה ונכפיל את מודל חלוקת ההכנסות הייחודי של Shorts עבור יוצרי YPP קיימים וכאלה ש שבדרכם להפוך לחברים בתכנית. מכיוון שמודעות מוצגות בין סרטונים בפיד השורטים, מדי חודש הכנסות ממודעות אלו ישמשו לתגמול יוצרי Shorts ולסייע בכיסוי עלויות רישוי מוזיקה. מהסכום הכולל שהוקצה ליוצרים, הם יוכלו לשמור 45% מההכנסה, שתחולק בהתאם לחלקם בסך כל הצפיות ב-Shorts. נתח ההכנסות נשאר זהה, בין אם משתמשים במוזיקה ובין אם לא.
השקת Creator Music: המורכבות שברישוי מוזיקה גרמה לכך שרוב הסרטונים הארוכים שכוללים מוזיקה לא מביאים לתשלום ליוצרים. כדי לחבר בין תעשיית המוזיקה ליוצרים, יוטיוב מציגה את Creator Music, המעניק ליוצרים גישה נוחה לקטלוג הולך וגדל של מוזיקה לשימוש בסרטונים שלהם, תוך שהוא מספק לאמנים ולבעלי זכויות במוזיקה תזרים הכנסה חדש עבור המוזיקה שלהם ב-YouTube. יוצרים יכולים כעת לקנות רישיונות מוזיקה במחירים נוחים ואיכותיים המציעים להם פוטנציאל מונטיזציה מלא והם ישמרו על אותו נתח הכנסות שהם מפיקים מסרטונים ללא מוזיקה. יוצרים שלא רוצים לקנות רישיון מראש יוכלו להשתמש בשירים ולחלוק הכנסות עם אמן הרצועה ובעלי הזכויות הקשורים אליו. Creator Music נמצאת כעת בגרסת בטא בארה"ב ותתרחב למדינות נוספות ב-2023.
סוזן וויצ'יסקי, מנכ"לית יוטיוב: "תוכנית השותפים של יוטיוב הייתה מהפכנית כשהשקנו אותה ב-2007, והיא עדיין מהפכנית היום. במהלך שלוש השנים האחרונות, YouTube שילמה ליוצרים, אמנים וכלי תקשורת מדיה יותר מ-50 מיליארד דולר. אותם 50 מיליארד דולר שינו את חייהם של יוצרים ברחבי העולם ואפשרו להשמיע קולות וסיפורים חדשים. אבל עוד לא סיימנו. כשהצגנו את תוכנית השותפים של YouTube, הימרנו בגדול: אנחנו מצליחים רק כשהיוצרים שלנו מצליחים. והיום, אנחנו מכפילים את ההימור הזה ומציגים את הצעד הבא בתגמול יצירתיות בפלטפורמה שלנו, באמצעות הרחבת הגישה לתוכנית השותפים של יוטיוב".
 
ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב: "תוכנית השותפים הראשונה מסוגה של יוטיוב שינתה את כללי המשחק עבור סרטונים ארוכים. עכשיו אנחנו משנים את המשחק שוב, הפעם באמצעות פתיחתו ליוצרי סרטונים בפורמט קצר והכנסת חלוקת הכנסות גם ל- Shorts. זו הפעם הראשונה שחלוקת הכנסות מוצעת עבור סרטון קצר בכל פלטפורמה בקנה מידה שכזה, וזה מתווסף לעשרת הדרכים שבהן יוצרים כבר יכולים לייצר הכנסות ביוטיוב. הזמינות ב-YPP תכלול את גם את היוצרים החדשים, שיוצרים לראשונה באמצעות הטלפון הנייד, שיצטרפו לתוכנית בפעם הראשונה". 
ליאור כהן, מנהל המוזיקה הגלובלי של יוטיוב: "מוזיקה עבור יוצרים היא העתיד. אנחנו בונים את הגשר בין אמנים ליוצרים ביוטיוב כדי להרחיב את פס הקול של כלכלת היוצרים; זה win-win-win עבור אמנים, כותבי שירים, יוצרים ומעריצים. עם Creator Music, לאמנים יש דרך חדשה להוציא את המוזיקה שלהם לעולם; מעריצים יכולים כעת לגלות מוזיקה שהם אוהבים בערוצי היוצרים האהובים עליהם, וגם ליוצרים וגם לאמנים יהיו הזדמנויות הכנסה חדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה