דיגיטל וטק

ספוטיפיי מצאה דרך מפתיעה לעשות עוד המון כסף

אפליקציית התוכן הקולי השיקה תכונה חדשה: האזנה לספרים מוקראים. בניגוד לשאר התוכן, הזמין או עם פרסומות או תמורת מנוי חודשי קבוע, הספרים דורשים תשלום על כל אחד בנפרד

יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
אנחנו חיים בדור שרגיל שהמידע מגיע אליו בכפית. אף אחד מתחת לגיל 30 לא קורא את הכתבה הזו – כי אם היא לא אינטראקטיבית – אודיו, וידאו או משחק – היא לא מעניינת מספיק. אין, כנראה, מי שמבין את הפוטנציאל טוב יותר מספוטיפיי, שמיתגה את עצמה מחדש בשנתיים האחרונות מאפליקציית מוזיקה לאפליקציית תוכן קולי, כפי שטרחנו להדגיש שוב ושוב בכתבות שלנו עליה. והיום (שלישי) היא משיקה את השלב המתבקש ביותר במיתוג מחדש הזה – ספרים קוליים.
החברה הודיעה לפני שעה קלה כי החל מהיום, המשתמשים בארה"ב יכולים ליהנות ממאגר של 300,000 ספרים קוליים – הפרי הראשון מרכישת חברת הספרים הקוליים האמריקאית Findaway על ידי ענקית התוכן הקולי השוודית לפני פחות משנה תמורת סכום לא ידוע.
לדברי ניר זיכרמן, סגן נשיא ומנהל עולמי של חטיבת הספרים הקוליים והתוכן שדורש תשלום נוסף, "תמיד האמנו שהפוטנציאל לאודיו הוא בלתי מוגבל, וכבר זמן מה אנו אומרים שהשאיפה שלנו היא להיות החבילה המושלמת לכל צורכי ההאזנה של כולם".
ספרים קוליים – כלומר כאלה שמוקראים על ידי שחקנים, קריינים או אפילו על ידי הסופרים עצמם (כמו נפתלי בנט, שהוציא בשנה שעברה גרסה קולית של "איך לנצח מגיפה") – יהיו זמינים בחיפוש, בספרייה האישית ובהמלצות המוצגות במסך הראשי. האפליקציה תציג אותם בממשק ייעודי, עם אפשרות לשלוט על מהירות השמעת הספר, להוריד את הספר להאזנה ללא צורך בחיבור לאינטרנט, וזכירה של המיקום בו עצר המשתמש בכל ספר.
הספרים אינם כלולים במחיר המנוי לשירות, ודורשים רכישה נפרדת. המחירים לא נמסרו. החברה כן ציינה כי הרכישה תתבצע באמצעות מעבר לאתר האינטרנט שלה – מה שאומר שהיא מתחמקת מתשלום עמלות על רכישות הספרים לאפל וגוגל, הגובות 30% עמלה על כל רכישה בתוך אפליקציות בסמארטפונים.
הספרים הקוליים היו מהלך מתבקש, במיוחד לאחר השקת הפודקאסטים. כעת, לספוטיפיי יש את כל סוגי התוכן הקולי הקיימים מלבד אחד – תחנות רדיו חיות. היא מציעה שירים, הופעות, פודקאסטים וספרים מוקלטים. בהודעה צוין כי ספרים קוליים אמנם מהווים רק 6% עד 7% משוק הספרים העולמי, אך גדלים בקצב של 20% בשנה. היא ציינה כי מבחינתה המהלך מאפשר "הכרה של ספרים קוליים לקהל של אנשים שאולי לעולם לא היו מנסים אותם אחרת".
לשאלת אתר ice, האם ומתי צפויה השקה של הספרים האלקטרוניים גם בישראל, ענתה החברה: "אכן, אנו מתכוונים להשיק את הספרים הקוליים בשווקים נוספים. אתם יכולים לצפות שההתרחבות הזו תחל במהירות, אך אין לנו פרטים ספציפיים לשתף כרגע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה