דיגיטל וטק

גשם של מתכת: הסיבה המוזרה שהובילה לאזהרה חמורה

חשש ממפולת של חלקיקי מתכת ענקיים גרם לממשלת הפיליפינים להודיע על סגירת השמיים לטיסות למשך שעות, ולהזהיר את מי שיוצא להפלגה בים ממה שעלול לקרות לו שם
יאיר מור | 
כף יד בגשם (צילום tawatchai07 / freepik)
רשות התעופה האזרחית בפייליפינים הודיעה ביום שלישי על סגירת חלק מהמרחב האווירי של המדינה, ואף הזהירה דייגים ושייטים אחרים שלא לצאת לים, מחשש ל"גשם של מתכת".
מה שהוביל לצעד מרחיק הלכת היה דיווח של מִנְהַל החלל הסיני, שהודיע באותו בוקר על שיגור "מושלם" של טיל מדגם Long March 7A ועליו לוויין תקשורת חדש. בפיליפינים יודעים, מניסיון קודם, שמה שהסינים מגדירים "מושלם" יכול ליפול להם על הראש – באופן מילולי מאוד.
בחודש יולי האחרון נחתה ליבת טיל קודם מהסדרה הזו, Long March 5B, במים הטריטוריאליים של הפיליפינים לאחר שהביאה בהצלחה חלק מתחנת החלל הסינית החדשה למסלול סביב כדור הארץ. חתיכת הליבה שנחתה סמוך לחופי הפיליפינים היתה באורך של 53.6 מטר ומשקל של  23 טונות – נתונים שהופכים אותה לקטלנית אילו היתה נופלת אפילו קרוב לסירה, יישוב וכדומה. חתיכות קטנות יותר של אותו נמצאו באיים באינדונזיה ומלזיה. בשנה שעברה כבר ביקר ראש סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, ביל נלסון, את הסינים על חוסר השקיפות והזהירות שלהם בכל מה שקשור בטילים ושאריות שלהם שמשוגרים – או נוחתים – על מדינות אחרות.
כהפקת לקחים, כאמור, הודיעה רשות התעופה הפיליפינית על סגירת השמיים בחלקים מסוימים של המדינה למשך כארבע שעות. לפי סוכנות הידיעות הממשלתית, גם לאחר פתיחת השמיים מחדש הוזהרו אזרחים שלא לגעת במה שעשוי להיות שאריות של הטיל, ולדווח עליהן מייד לממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה