דיגיטל וטק

קשת 12 תנצח את יוטיוב? זו האפליקצייה החדשה שהשיקה

קשת מצאה את התשובה לתחרות מול יוטיוב? 12+ הושקה באירוע נוצץ, האפליקציה החדשה, המחליפה את makoTV, מאפשרת לצפות בתכני ערוץ 12 וחדשות 12 בשידור חי וב-VOD, לצד תכני ארכיון
מערכת ice |  2
השקת 12 פלוס (צילום תומר פולטין)
קשת השיקה הערב (שלישי) את +12 באירוע לתעשיית המדיה והפרסום, בו הציגו אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת, חיליק שריר, מנכ"ל ערוץ 12, אורי רוזן, מנכ"ל קבוצת mako ותומר נחום, VP Sales קבוצת mako את אפליקציית הסטרימינג החדשה של קשת, האסטרטגיה העומדת מאחוריה ונתוני השימוש בה.
+12 היא אפליקציית הדגל של ערוץ 12 – "כמו חנות הדגל של אפל בניו יורק, זה המקום שהצרכן מגיע אליו בשביל החוויה, כשהוא יודע שיש בו את הקטלוג המלא, מוצג ומוגש ברמה הגבוהה ביותר", הסביר אורי רוזן באירוע. האפליקציה החדשה, המחליפה את makoTV, מאפשרת לצפות בתכני ערוץ 12 וחדשות 12 בשידור חי וב-VOD, לצד תכני ארכיון, מתוך ההבנה שיש ערך לחיבור הרגשי והנוסטלגי של הצופים לתכנים כמו "הפרלמנט" ו"להיות איתה", גם אחרי שהם ירדו ממסך ערוץ הברודקאסט.

האפליקציה מכילה תוכן ייעודי ובלעדי נוסף, כמו קטגוריית "מאחורי הקלעים של הסדרות הגדולות". +12 קיימת בכל הפלטפורמות ומערכות ההפעלה לטלוויזיות ולפלאפונים, למעט גרסאות הדסקטופ והכרומקאסט הצפויות לעלות בקרוב. בחודש האחרון, מיליון איש השתמשו בפועל ב-+12 – כלומר, פתחו את האפליקציה וצפו בה בטלוויזיה או בפלאפון.
חלק ניכר ממשתמשי 12+ הם "חותכי כבלים" (cord cutters) – משקי בית, בעיקר צעירים, שאינם מנויים לאף שירות טלוויזיה רב ערוצי. עבורם האפליקציה משמשת כדרך בלעדית לצפייה בערוץ 12. יתר משתמשי +12 מנויים לשירות טלוויזיה רב ערוצי ומשתמשים באפליקציה החדשה כמוצר משלים – לצפייה בתכני ארכיון נוסטלגיים, כשהם בדרכים, או בזכות הממשק הנוח.
נתוני השימוש מאז ההשקה מלמדים שמשתמש של +12 בטלוויזיה צופה 91 דקות בערב בממוצע, לעומת 72 דקות ב-makoTV – האפליקציה הקודמת של קשת; הפרש של  20 דקות מדי ערב. עוד ניתן ללמוד שמשתמשי +12 צוללים לעומק הארכיון של קשת ו-79% מהפרקים שבהם הם צופים הם של סדרות עבר, כמו "רמזור", "הפרלמנט", "להיות איתה", "בשבילה גיבורים עפים" ועוד – זאת לעומת 56% ממשתמשי makoTV, שנהגו לצפות בתכני ארכיון.
בדומה לאסטרטגיה העומדת מאחורי אפליקציות הסטרימינג של FOX, NBC, Channel 4 ו-ITV, אפליקציית +12 היא התשובה המקומית של קשת לתחרות מול יוטיוב (גוגל) על הפרסום בווידיאו בדיגיטל. או כפי שהגדיר זאת תומר נחום באירוע, "אני אגיד את זה באופן הכי בוטה שיש: אנחנו הולכים ראש בראש מול יוטיוב".
גוגל ופייסבוק מהוות דואופול בשוק הפרסום הדיגיטלי. מ-2015, שתי החברות נהנות מצמיחה ניכרת בהכנסות שלהן ממודעות מקוונות, המונעת בעיקר מהמעבר לשיווק דיגיטלי ובאה על חשבון פאבלישרים מסורתיים, בהם ערוצי הברודקאסט ברחבי העולם. אם בעבר שיווי המשקל בין הפרסום בטלוויזיה לפרסום בדיגיטל היה 25%:75% לטובת הפרסום בטלוויזיה, כיום הוא עומד על 44%:56% לטובת הפרסום בדיגיטל, כאשר 80% אחוז מההכנסות בשוק מגיעות לגוגל ופייסבוק, אשר מתחרות באופן ישיר עם ערוצי הטלוויזיה על הכנסות מפרסום.
באירוע הסבירו אורי רוזן ותומר נחום כי לצד הפרסום בברודקאסט, הדרך האפקטיבית ביותר להשלמת קמפיין מטורגט היא ב-connectedTV. "קמפיין שרוצה להיות אפקטיבי, צריך לכלול מצד אחד נוכחות מאסיבית בערוץ ברודקאסט בטלוויזיה, מה שיביא 80% מהריץ', ולצד זה השלמה מטורגטת ב-connectedTV, שתשלים את 20% הריץ' של הקהלים הצעירים והיותר דיגיטליים, ברמת קשב מקסימלית", אמר רוזן באירוע. הוא הציג מחקר שנערך על ידי Council for premium Video Europe, לפיו רמת הקשב של הצופים לפרסומות בטלוויזיה בתכני ערוצי ברודקאסט גבוהה פי 3.5 מרמת הקשב לפרסומות ביוטיוב. נחום הסביר שהבשורה של +12 למפרסמים היא "השילוש הקדוש": השילוב בין התכניות האהובות בישראל, שמייצרות את רמת הקשב המקסימלית גם לתוכן וגם לפרסומות – לבין פרסום על מסך הטלוויזיה הגדול – ולבין יכולות הטרגוט הדיגיטליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמות נפרסונות רק עלתה (ל"ת)
    לא ניתן לצפות 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תוכן מאוס ונמוך,עשו מתיחת פנים למאקו טיוי אותו חרטא (ל"ת)
    זוזו חלסטרה 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור