דיגיטל וטק

נאס"א תנסה לשגר את משימת "ארטמיס 1" שוב בשבת

לאחר שביום שני האחרון השיגור ההיסטורי בוטל, עקב התחממות של אחד המנועים בתחתית מערכת השיגור, נאס"א הודיעה על תאריך חדש לשיגור
מערכת ice | 
נאסא (צילום נאסא)
כזכור, לפני יומיים היה אמור לצאת לדרך שיגור של הטיל SLS עם החללית "אוריון" עליו, במסגרת משימת "ארטמיס 1", שמהווה יריית פתיחה לחזרת האנושות לירח, לראשונה מזה 50 שנה. השיגור בוטל כחצי דקה מפתיחת חלון השיגור ב15:33 (שעון ישראל), עקב תקלה טכנית שהתגלתה כשעתיים לפני השיגור המתוכנן.

כעת, נאס"א הודיעה על תאריך לניסיון נוסף של השיגור: ה-3 לספטמבר, יום שבת הקרוב. במהלך מסיבת העיתונאים לכבוד התאריך החדש למשימה, אמר מנהל תכנית הSLS, ג'ון הניקאט, שהם מאמינים כי הבעיה נובעת מחיישן פגום. הצוות הטכני עדיין בוחן את הנתונים ומפלש את התכניות, על מנת לוודא שהשיגור בשבת יעבור בהצלחה. במהלך הימים הקרובים, הצוות יתרגל נהלי טעינת חומרי הנעה, אשר יתחילו את תהליך ההתקררות של המנועים 30 עד 45 דקות קודם לכן בספירה לאחור, במאמץ להבטיח שהם יגיעו לטמפרטורות של סביב מינוס 420 מעלות פרנהייט.
 
במידה וטיפול התקלה בחיישן יסתבך, השיגור עלול להתעכב בין שבוע למספר חודשים. נאס"א יכולה לערוך את השיגור בחלונות זמן מוגדרים, כאשר החלון הנוכחי ייסגר ב6 לספטמבר והבא אחריו ייפתח רק ב19 לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה