דיגיטל וטק

האינטרנט הלווייני של מאסק בצרות? תקלות ברחבי העולם מהבוקר

שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק המופעל על ידי חברה בבעלות האיש העשיר בעולם הופסק או ירד לרמה נמוכה מהיום בבוקר בהולנד, ארה"ב, ניו זילנד, מקסיקו, בריטניה ועוד. בשעות האחרונות דווח על שיפור. זה קרה בדיוק בשבוע שבו הכריז מאסק על רצונו לשים סוף לשטחים המתים בסלולר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ Everyday Astronaut)
האם מיזם האינטרנט הלווייני של אילון מאסק בצרות? משתמשי סטארלינק (Starlink) ברחבי העולם התלוננו היום (שלישי) כי החיבור לאינטרנט המסופק דרך שירות החלל כבוי. שירות Starlink לכלי רכב בהולנד התנתק למשך כ-30 דקות.  דווח על הפסקות גם בארה"ב, ניו זילנד, מקסיקו, בריטניה ועוד. כעת מדווח על שירות באיכות נמוכה, הנחקר על ידי חברת SpaceX האמריקאית שבבעלות מאסק (SpaceX היא המפעילה של Starlink).
הפסקת השירות החלה סביב השעה 10:00 היום בבוקר לפי שעון ישראל, לפי דיווחים ראשוניים בטוויטר וב-Reddit. הגישה חזרה לרוב המשתמשים תוך כ-4 שעות, אם כי רבים עדיין מדווחים על איכות שירות ירודה (עד רמות נמוכות של 32Mbps / 17Mbps לעומת הרמה השגרתית של 200Mbps / 30Mbps).
בשבוע שעבר הורידה SpaceX את מחירי המנויים החודשיים של Starlink בשיעור של עד 50% באזורים מסוימים בתגובה ל"תנאי השוק המקומיים". לאחר מכן, אילון מאסק עלה לבמה עם T-Mobile כדי להכריז על עסקה לסיום אזורים מתים ניידים על ידי הבאת קישוריות לוויינית לטלפונים קיימים בשנה הבאה.
סטארלינק הוא מיזם למתן שירותי אינטרנט-לוויני, המופעל על ידי חברת SpaceX, וחזונו המוצהר הוא לספק גישה לאינטרנט לוויני לרוב שטחי כדור-הארץ באמצעות שיגור מערך של כ-42,000 לוויינים. כמות הלוויינים ששוגרו עד כה על-ידי החברה עומדת על כ-1,700 לוויינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה