דיגיטל וטק

נחשף: סוני העלתה את מחיר הפלייסטיישן – ו"שנמכה" אותו

קונסולות המשחקים החדשות שמשווקת סוני במחירים החדשים והגבוהים יותר שהוכרזו בשבוע שעבר לא רק שאינן יותר טובות מהדגמים הקודמים – אלא שככל הנראה הן אף גרועות יותר
יאיר מור | 
בקר פלייסטיישן 5 של סוני (צילום Onur Binay / Unsplash)
מי שרוצה לרכוש קונסולת פלייסטיישן 5 צריך כעת לשלם עליה יותר – אך לא רק שהוא לא מקבל תמורת טובה יותר למחיר, אלא שלפי כל הסימנים סוני נקטה בפעולה להוזלת עלויות הייצור על חשבון הגיימרים בלי להודיע להם על כך.
אתר החדשות האוסטרלי Press Start מדווח כי בימים האחרונים החלו להימכר באיסטרליה גרסאות עדכניות של קונסולת פלייסטיישן 5 העדכנית של סוני, תחת שם הסדרה הכולל CFI-1200. לפי מקורות ביפן, אותם דגמים עדכניים צפויים להגיע ליתר חלקי העולם עוד כשבועיים, ב-15 בספטמבר.
האתר ניסה למצוא הבדלים בין הדגמים החדשים לדגמים הקיימים, וגילה רק אחד כזה: המשקל; במהדורות החדשות, הגרסה בעלת הכונן האופטי (CFI-1202A) שוקלת 300 גרם פחות מאשר הדגם של השנה האחרונה (3.9 ק"ג), ואילו הגרסה חסרת הכונן האופטי (CFI-1202B) שוקלת 200 גרם פחות מקודמתה (3.4 ק"ג). לעומת המהדורות הראשונות של פלייסטיישן 5, שהושקו בנובמבר 2020, מדובר בירידה של 600 ו-500 גרם, בהתאמה, במשל.
האתר לא יודע מה איפשר את ה"דיאטה" הזו – אך בשנה שעברה, מצא יוטיובר שפירק את הדגם שיצא אז כי הירידה הקודמת במשקל התאפשרה הודות להתקמצנות על מערכת פיזור החום. אם גם הפעם סוני חסכה על מערכת הקירור, אזי הקונסולות החדשות והיקרות יותר עלולות להתברר כטובות הרבה פחות מהקודמות, ולסבול מבעיות שהיו מוכרות בדורות קודמים של פלייסטיישן – כלומר כיבוי פתאומי בשל התחממות יתר.
סוני משחקת כאן משחק מסוכן (וסלחו לנו על הבדיחה הגרועה): מצד אחד היא מעלה את מחירי הקונסולות ברוב העולם, ומצד שני מנסה להפחית את עלויות הייצור והשילוח על ידי מהלכים שעלולים לעלות לה בהמשך באופנים כמו פגיעה תדמיתית או תביעות יייצוגיות על ההתנהלות הזו והנזקים שתגרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה