דיגיטל וטק

הסרטון שכבש את טיקטוק בסופ"ש: בחור שלא קיים

חשבון טיקטוק עם עשרות אלפי עוקבים חשף ביום חמישי כי היוצר שלו הוא דמות שנוצרה על ידי תוכנות מחשב – והדהים העולם, שהתקשה לעכל את הבשורה ולהבין מה אמתי ומה מזויף
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
"האם בינה מלאכותית תחליף את תפקידם (שגיאת הניסוח במקור; י"מ) של אמני אפקטים חזותיים? היא כבר עשתה זאת... אני לא אמתי!" – כך נפתח הסרטון שכבש בסוף השבוע את טיקטוק, ועלה לחשבון ששמו "קורט סקלטון". בנקודה זו מתחלפים הקול והפנים בסרטון – מבחור ג'ינג'י לבחורה שממשיכה לספר: "קורט סקלטון הוא דמות מזויפת שיצרתי על ידי שימוש במספר תוכנות המופעלות על ידי בינה מלאכותית. כך עשיתי זאת".
לדבריה, את הפנים של קורט היא יצרה באמצעות DALL-E – פרויקט בינה מלאכותית שעורר בחודשים האחרונים הדים רבים בזכות יכולתו להפוך תיאורים טקסטואליים לתמונות ריאליסטיות למדי, ונקרא כמובן על שם הצייר הסוריאליסטי סלבדור דאלי.
"לא רציתי שיהיה חתיך, כי רציתי שאנשים יעקבו אחריו בגלל הבדיחות והאפקטים החזותיים – אז כאב לי לעשות את זה, אבל הייתי חייבת לגרום לו להיראות ממש מצחיק ומכוער". הדרך שלה לעשות זאת, כפי שאפשר לראות בסרטון, היתה לנסות קודם את הטקסט "לאד שירן ובו ברנהאם נולד בן משותף לפני 22 שנה", אח"כ "לקונאן או'בראיין ובו ברנהאם נולד בן משותף לפני 22 שנה", ובסוף "לקונאן או'בראיין ומאט סמית' נולד בן משותף לפני 22 שנה".
 
@curt.skelton

♬ Mr. Roboto - Live - Styx

"יצרתי מאות תמונות שלו והזנתי אותן לתוכנת AI שנקראת Convert Skeleton כדי לחולל דגם תלת-ממדי מלא המבוסס על התמונות שלו. משם גם הגיע הרעיון לשם (קוֹנְבֶרְט סְקֶלֶטוֹן -> קוּרְט סְקֶלְטוֹן; י"מ). בכנות, אני מופתעת שאף אחד לא עלה על זה", היא ממשיכה. לאחר מכן, היא מספרת, היא הקליטה סרטונים, העלתה אותם לשירות שמבין את תנועות הגוף ומחיל אותם על הדגם התלת-ממדי של קורט שיצרה, ואת הבעות הפנים שלו היא יצרה באמצעות שירות אחר שמיועד ליצור סרטוני דיפ-פייק.
"הקול שלו הוא החלק היחיד שאינו AI", מודה הטיקטוקרית. "מאחר שהתוכנה שרציתי (בשביל זה), Respeecher, עולה יותר מדי, פשוט 'העמקתי' את הקול שלי והוספתי מלא אפקטים ומודולציה כדי לגרום לזה להישמע כמו קורט סקלטון". לסיום, היא שואלת האם להמשיך להעלות סרטונים תחת הדמות המומצאת או ש"הניסוי הזה מיצה את עצמו".
הסרטון, שעלה ביום חמישי בערב לפי שעון ישראל, צבר 8 מיליון צפיות תוך 18 שעות, 9 מיליון צפיות עד כניסת השבת (מעט פחות מיממה לאחר הפרסום) ו-12.5 מיליון צפיות נכון להיום (ראשון) בבוקר. גם מספרי הלייקים והתגובות חריגים: כמעט שני מיליון ו-16,000, בהתאמה.
התגובות הללו התחלקו לכמה סוגים: מבדיקת ice נראה שלא מעט מהצופים האמינו לסרטון, למרות שברור כמעט מהרגע הראשון שמה שהבחורה טוענת שעשתה בלתי אפשרי טכנית. חלקם ציינו שהאמינו למתיחה למשך מספר רגעים, אחרים הודו שלקח להם זמן להבין שקורט סקלטון אכן קיים, ואחרים חשבו שבצעם מדובר במתיחה הפוכה, והבחורה היפהפייה היא זו שלא קיימת – למרות שגם היא אמתית לחלוטין, ושמה זהרה חוסיין. היא אף הגיבה לסרטון במשפט: "מדהים כמה כוח יש לבינה מלאכותית!".
גם בת זוגו האמתית של סקלטון, קיילי, הגיבה: "אלוהים אדירים, בן זוגי היה בינה מלאכותית כל הזמן הזה?". בין חלק מהמגיבים אף התפתחו דיונים על איך הם יודעים מה אמתי ומה לא – כאשר ברוב הדיונים, הטיעון שניצח היה שבחשבון האינסטגרם של סקלטון יש תמונות שלו עם קיילי מ-2017 – הרבה לפני שתוכנת דאלי, שלכאורה יצרה את הפנים שלו, היתה קיימת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה