דיגיטל וטק

לא רק אייפון: ההפתעות שאפל מתכננת באירוע הענק נחשפות

אייפון 14 - בטוח; אפל ווטש 8, עם דגמי פרו יקר ו-SE מוזל - בטוח; אוזניות איירפודס חדשות - די בטוח; מחשבים וטאבלטים - כנראה שלא; משקפי מציאות מעורבת - ההימור הגדול ביותר. הנה כל מה שאפשר לחכות לו באירוע של אפל, שייערך עוד שבועיים בדיוק
יאיר מור | 
אפל (צילום vecteezy)
עוד שבועיים בדיוק – ביום רביעי, ה-7 בספטמבר בערך בשעה תשע וחצי בערב – נדע בדיוק מה אפל הכינה לנו בחודשים האחרונים. זאת בערך השעה שבה צפוי להסתיים האירוע שייערך תחת הכותרת "הרחק" (Far Out), ויתחיל בשעה 20:00 בדיוק לפי שעון ישראל.
אז מה נראה שם – ומה לא?
מה שבטוח נראה שם – כי מסורת זו מסורת – הוא מכשירי אייפון חדשים. הסדרה תיקרא מן הסתם אייפון 14, ולפי הדיווחים מהזמן האחרון היא תכלול ארבעה דגמים, כמו שני הדורות הקודמים, אך בחלוקה שונה: במקום דגם מיני, דגם רגיל גדול יותר, דגם "פרו" באותו גודל עם יותר יכולות ודגם "מקס" עם מסך ענק, יהיו הדגמים מחולקים לשני גדלים בלבד ושני מפרטים: מכשיר "רגיל" בגודל 6.1 אינץ' ומכשיר "גדול" בגודל 6.7 אינץ', כאשר בכל אחד מהגדלים ניתן יהיה לבחור בין אייפון "סתם" (כלומר בלי תוספת לשם) לאייפון פרו. ההבדלים יהיו בעיקר במעבד (האייפונים הזולים יותר יגיעו עם אותו מעבד כמו סדרה 13, בעוד פרו יגיעו עם מעבד חדש) וביכולות הצילום (מכשירי פרו יגיעו עם מצלמות מתקדמות יותר, ומערך צילום וזיהוי פנים קדמי ב"חור" דמוי גלולה קטנה בראש המסך במקום המגרעת העצומה שנמצאת שם היום, ותהיה נוכחת גם בדגמים ה"רגילים).
בנוסף, תציג אפל באירוע בוודאות כמעט מוחלטת שלושה דגמים חדשים של אפל ווטש – דגם רגיל עם חיישן משופר שמסוגל למדוד את חום הגוף, דגם "פרו" חדש לחלוטין מחומר עמיד יותר שיהיה גם יקר בהרבה מהדגמים הקיימים והיקרים ממילא, ודגם "SE" מוזל חדש. עם זאת, כל שלושת הדגמים יגיעו עם מעבדים כמעט זהים לדור הקודם.
גם חידוש לאוזניות נטולות החוטים AirPods Pro נמצא בקנה, ככל הנראה עם שיפורים לביטול הרעשים וחיי הסוללה.
מה שלפי רוב הדיווחים כרגע לא יהיה באירוע הוא מחשבי מק וטאלבטי אייפד. לכאורה, הסיבה היא שאפל רוצה להציג את אלה באירוע נפרד – אך ביממה האחרונה הודתה החברה, הלכה למעשה, כי הסיבה היא תקלה מצידה. החברה הודתה כי עדכון התוכנה הבא למערכת ההפעלה של האייפד, iPadOS 16, לא יושק יחד עם העדכון לאייפון, אלא מאוחר יותר. הסיבה האפשרית היחידה כמעט היא העובדה הידועה שהטאבלטים החדשים של אפל אמורים להגיע עם מעבדי M2 החדשים שנוצרו עבור מחשבי החברה, ושבשל השדרוג הזה רוצה אפל להציג גם בטאבלטים יכולות עבודה של מחשבים ניידים. אלא שזה ככל הנראה לוקח יותר זמן משצפתה, ולכן היא תעכב את השקת המחשבים והטאבלטים עם המעבדים החדשים בחודש-חודשיים. סביר להניח שעבור האוהדים המושבעים הדחייה תהיה שווה את זה.
 
אך התעלומה הגדולה מכולן היא, כפי שציינו בכתבה על שליחת ההזמנות לאירוע, מה מסתתר מאחורי הכותרת והעיצוב: המילה "הרחק" ולוגו אפל המורכב מנקודות מוארות זעירות עשויים, כפי שציינו, להתפרש ככוכבים רחוקים שהמצלמה של אייפון 14 פרו תוכל לצלם בזכות חיישן, עדשה ויכולות עיבוד חדשים. עם זאת, מאחר שאפל שחררה גם אנימציה שבה הנקודות נעות בתלת-ממד, סביר בהרבה להניח שמדובר ברמז להצגה ראשונה של משקפי המציאות המעורבת של החברה. מדובר בפרויקט שנמשך כבר שנים, ולפי מינג-צ'י קו, אנליסט שנחשב ל"נביא אפל" המרכזי בשנים האחרונות, אמור היה להיחשף במהלך השנה הנוכחית, אם כי ייתכן גם שהוא יידחה לתחילת השנה הבאה.
המשקפיים הללו עשויים להיות אחד משני מוצרים שונים מאוד: הראשון הוא משקפי מציאות מדומה (VR), בעלי מצלמות מתקדמות שמקליטות את הסביבה ומסוגלות להקרין אותה על המסכים שמול עיני המשתמש בזמן אמת בתוספת שכבה וירטואלית של מידע; בעוד השני הוא משקפי מציאות רבודה (AR) כמו ההולולנס של מיקרוסופט, שאינם מנתקים את המשתמש מהסביבה, אלא מציגים שכבה וירטואלית שקופה-למחצה של מידע בעזרת מקרים מיוחדים המוקרנים על מסכי זכוכית שקופים מול עיני המשתמש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה