דיגיטל וטק

סנאפ תשלם פיצויים ע"ס 35 מיליון דולר, מי המרוויחים?

גם חברת סנאפ נפלה ברשתה. מדינת אילינוי הגיעה לפיצוי של 35 מיליון דולר עם סנאפ בעקבות עבירה על חוקי פרטיות. זו אינה החברה הראשונה שמשלמת פיצויים
מערכת ice | 
סנאפצ'ט בצניחה (צילום vecteezy)
חברת סנאפ אספה מידע על משתמשי האפליקציה ללא אישור וכעת היא משלמת. החברה נתבעה ייצוגית עקב כך וכעת הגיעה להסכם פיצוי עם מדינת אילינוי על סך 35 מיליון דולר. על פי התביעה, החברה השתמשה בפילטרים של האפליקציה על מנת לאסוף ולשמור מידע ביומטרי של המשתמשים ובכך עברה על חוק "פרטיות מידע ביומטרי" (BIPA). החברה אספה את המידע ללא הסכמת המשתמשים.
מדינת אילינוי נחשבת לאחת המחמירות בכל הנוגע לאיסוף מידע ביומטרי על ידי חברות בעיקר בכל הנוגע לתביעות אצבעות וזיהוי פנים ואין מדובר בפעם הראשונה. כבר בעבר הגיעו להסכמי פיצוי עם טיקטוק על סך 92 מיליון דולר, עם חברת גוגל על סך 100 מיליון דולר ועם פייסבוק על סך 650 מיליון דולר.
החברה הכחישה שהם עברו על החוק ודובר החברה, פיט בוגארד, אמר שהחברה "לא אוספת מידע ביומטרי ממנו ניתן לזהות אדם ספציפי או לבצע זיהוי פנים". ההסכם צריך לקבל אישור סופי ולא משתמש החושב כי מגיע לו פיצוי עליו להצטרף לתביעה עד ל-24 בספטמבר. ההשערה היא כי הפיצוי לכל אדם יהיה בין 58 דולר ל-117 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה