דיגיטל וטק

נחשף: התוכנית הסודית של טלגרם לכסף הגדול

מייסד האפליקציה הפופולארית חשף הערב שטלגרם פרימיום היה רק מהלך ראשון בדרכה של החברה לרווחיות. כעת הוא מתניע את המהלך הבא, שלטענתו נועד לאפשר גם למשתמשים להרוויח, אך בפועל רומס אותם
יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
חודשיים בלבד לאחר שטען כי שירות טלגרם פרימיום מסוגל לכסות את כל עלויות התפעול של השירות לו רק יירשמו אליו 3% בלבד מהמשתמשים – הערב (שני) חושף פאבל דורוב כי הוא ממש לא מתכוון להסתפק בכיסוי ההוצאות ומתכן מהלכים עסקיים גדולים הרבה יותר, שיהפו את טלגרם לפלטפורמה רווחית מאוד עבור משתמשים מסוימים מאוד.
"דמיינו לכם כמה תצליח טלגרם, על 700 מיליון משתמשיה, (לגרוף) אם נמכור קישורי משתמשים, קבוצות וערוצים שמורים במכירה פומבית", הוא כתב לפני זמן קצר בערוץ שלו באפליקציה שייסד, בתגובה לכך שמכירה פומבית של כתובות הקשורים למטבע הקריפטו של האפליקציה, TON, גרפה עשרות אלפי דולרים. "בנוסף למיליוני כתובות קליטות כמו @storm או @royal, כל שמות המשתמש בני 4 תווים יכולים להימכר", הוא הוסיף. "הדבר ייצור פלטפורמה חדשה שבה מחזיקי שמות משתמש יוכלו להעביר אותם לגורמים המעוניינים בכך בעסקאות מוגנות – כאשר הבעלות תובטח על ידי הבלוקצ'יין באמצעות חוזים חכמים דמויי NFT".

לכאורה, נראה שמדובר במהלך שמיועד להיטיב עם המשתמשים ולאפשר להם למכור כתובות ששמרו לעצמם – אך מבט כולל יותר על מהלכיה האחרונים של האפליקציה מאיר את המהלך באור אחר לחלוטין: בשבועיים האחרונים התלוננו המוני בעלי משתמשים, ערוצים וקבוצות בטלגרם כי הכתובות שלהם "הוחרמו" – כלומר, הפרופילים, הערוצים או הקבוצות הועברו לכתובות ארוכות ומסובכות, בעוד החברה החזירה לעצמה את השליטה על הכתובות הקצרות והנחשקות ביותר. לכן, מי שייהנה ממכירת אותן כתובות מקוצרות תמורת מטבע הקריפרו של טלגרם יהיה היא עצמה, ולא אותה אנשים שזכו בכתובות הללו מן ההפקר כאשר היו הראשונים לבקש אותן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה