דיגיטל וטק

סנאפצ'ט מתרסקת: עשרות מיליארדים נמחקו משווי ענקיות התעשייה

מניותיה של סנאפצ'ט ירדו ב-26% ברבעון האחרון, מה שהביא את ההפסד שלה ב-2022 ליותר מ-70%. הפסדיה גרמו לירידה חדה גם בשווי השוק של ענקיות אחרות כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר
מערכת ice |  1
סנאפצ'ט בצניחה (צילום vecteezy)
האם אפליקציית סנאפצ'ט בדרך להתרסק? האפליקציה המוכרת לעריכת תמונות דיווחה על הפסדים גדולים ברבעון האחרון והזהירה מפני תחזית של אי ודאות מוחלטת בשוק. בשל צניחתה, איבדו ענקיות אחרות כמו גוגל ופייסבוק משוויין, ומחקו משווי השוק שלהן סכום כולל של כ-80 מיליארד דולר (ביחד).
הבעלים של סנאפצ'ט, שנפגע על ידי האינפלציה הגואה והתחרות הגדולה שנובעת מהצטרפותה של טיקטוק למשחק, ושינויי הפרטיות האחרונים במכשירי אייפון, החמיץ את יעדי ההכנסה של הרבעון השני והזהיר מפני עתיד מדאיג. מניותיה של החברה ירדו ב-26% מה שהביא את ההפסד שלה ב-2022 ליותר מ-70%.
גם מתחרים נוספים של סנאפצ'אט רשמו הפסדים גדולים יחסית השנה, כאשר פייסבוק ירדה ב-5%, בעוד אלפבית ירדה ב-3% ופינטרסט צנחה ב-7%. המניות של טוויטר ירדו פחות, ואיבדו למטה מ-2%. בזמן שהמשפט של אילון מאסק עם טוויטר מתנהל משקיעים רבים שמים את כספם על מניות החברה מה שגורם לה להיות הרווחית ביותר מבין כל המתחרות כרגע.
 
למרות זאת, בדו"ח שלה, סנאפצ'אט אמרה שהמשתמשים הפעילים היומיים שלה עלו ב-18% משנה לשנה ל-347 מיליון, מה שגבר על ציפיות האנליסטים. אבל צמיחת המשתמשים הזו מגיעה כאשר הלקוחות של חברות המדיה החברתית השונות מתמודדים עם אינפלציה בשיא של 40 שנה ומתכוננים לשפל כלכלי פוטנציאלי, סביבה שבה מותגים מוציאים פחות על פרסום ומקפידים יותר על האופן שבו הם מוציאים את כספי הפרסום שלהם.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על מה 80 מליארד
    עוזי 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה בדיוק יש לבזבז 80 מליארד ברבעון. יותר ממיליארד ברבעון זה המון אז 80 הם השתגעו
    סגור