דיגיטל וטק

בנט מאיים: "אם תתעסקו עם ישראל - תשלמו מחיר"

ראש הממשלה נאם בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב והצהיר כי "אי אפשר לפגוע בישראל דרך צד שלישי ולהתחמק מזה. אם מישהו יתקוף אותנו בסייבר - אנחנו נתקוף בחזרה"
יאיר מור | 
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, דיבר לפני זמן קצר בכנס שבוע הסייבר שנפתח היום באוניברסיטת תל אביב, והצהיר כי ישראל מסוגלת להתמודד עם כל האיומים הקיימים בתחום.
"בצד ההגנתי, אני לא רוצה להגיד שהכל מושלם", הודה בנט, והמשיך: "אבל סך הכל מצבנו די טוב; אי אפשר יותר לפגוע בישראל דרך צד שלישי ולהתחמק מזה. כמו שיש הרתעה גרעינית – תהיה גם הרתעה בסייבר. הגישה שלי לאויבינו – במיוחד לאיראן – היא שלא נמיט הרס, אבל אם תתעסקו עם ישראל – תשלמו מחיר. אם הבריון שולח אנשים להכות אותנו – אנחנו הולכים להכות את הבריון בכל הממדים. אם מישהו יתקוף אותנו בסייבר – אנחנו נתקוף בחזרה", הבהיר בנט.
לדבריו, תחום לוחמת הסייבר ממש מחליף את הלוחמה הרגילה. "היום אתה יכול לעשות דברים לפגוע באויב שלך באמצעות סייבר שבעבר היה דורש 50-100 לוחמים מאחורי קווי האויב, עם סיכון עצום. עכשיו, חבורה של אנשים חכמים שיושבים ליד מקלדת יכולים להשיג את אותו הדבר". לכן, הוא אומר, "באופן בלתי נמנע, הסייבר הולך להפוך לאחד הממדים הבולטים ביותר של לוחמה עתידית". הוא אף הודה כי "קצת הופתעתי מהמחסור בכלי סייבר במלחמה באוקראינה – חשבתי שזה יהיה הרבה יותר מתקדם והרבה יותר מסיבי".
מעבר לפן המדיני של הסייבר, דיבר בנט גם עם הפן העסקי שלו. "תאגידים צריכים לקחת אחריות משלהם, וכשהם מתעסקים בנתוני הלקוחות שלהם – זו הבעיה שלהם. אבל זה לא מספיק – ברמה הלאומית, מערך הסייבר, בראשות (תא"ל במיל' גבי) פורטנוי, עובד עם החברות כדי לעזור להן להגן על עצמן, עם התשתיות הקריטיות".

ראש הממשלה נגע גם בשילוב קהילות שונות בתעשיית ההייטק בכלל והסייבר בפרט. "אני רואה ארבעה מקורות שונים של כישרונות חדשים בהייטק ובסייבר: הקבוצה הראשונה היא החרדים – הם לא חלק משמעותי מהמשק, למרות יכולותיהם. הגישה שלי לא הייתה פופולארית, ועכשיו זו מדיניות. אנחנו צריכים לתת להם פטור משירות בצבא ולתת להם להצטרף לכוח העבודה במקום להכריח אותם להישאר בישיבות. זה מאתגר, כי הם פחות מיומנים באנגלית. אולי זה לא הדבר הצודק, אבל זה הדבר הנכון; הקבוצה השנייה היא נשים מהחברה הערבית. תחום ההייטק צריך להיות פתוח להבאת אנשים שונים, במיוחד מהפריפריה. במשך שנים רבות הפריפריה לא זכתה לשירות וזו פשוט הייתה מדיניות לא נכונה של ישראל. ולבסוף, נתתי את האישור להצטרפות מיידית של עובדים פלסטינים להייטק הישראלי, כולל אישורי תנועה לבוא לכאן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה