דיגיטל וטק

אינטל תרכוש חברה ישראלית נוספת במאות מיליונים?

לפי דיווחים, אינטל עומדת לרכוש חברה ישראלית בסכום גבוה יותר מפי ארבעה משוויה של החברה לפני שנה בלבד. כמעט כל העובדים בחברה צפויים להפוך למיליונרים
יאיר מור | 
אינטל (צילום Magma Images)
אינטל נמצאת בשלבים מתקדמים של מו"מ לרכישת החברה הישראלית Granulate, כך לפי דיווחים בתקשורת. לפי מקורות בחברה, העסקה טרם נחתמה, אך סכום הרכישה הצפוי מוערך ב-650 מיליון דולר – סכום אסטרונומי בהתחשב בעובדה שלפני כשנה, בזמן גיוס ההון האחרון של החברה, הוערך שוויה ב-150 מיליון דולר בלבד. במלים אחרות, שוויה המשוער של החברה עלה ביותר מפי ארבעה תוך 13 חודשים.
לפי ההערכות, 100 מיליון דולר מתוך סכום העסקה יוקדשו לחבילות תגמול לעובדיה – ומאחר שיש פחות מ-100 כאלה, משמעות הדבר היא שלפחות רובם המוחלט צפויים להפוך למיליונרים.

גרניולייט הוקמה בקיץ 2018 – לפני כשלוש וחצי שנים בלבד – על ידי אסף עזרא (32) המשמש כמנכ"ל וטל סייג המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה, שניהם בוגרי תוכנית תלפיות הצה"לית. החברה פיתחה מה שהיא מגדירה ככלי בינה מלאכותית שניתן להתקנה על כל שרת לינוקס, פיזי או וירטואלי, ומאפשר לשפר משמעותית את מהירות העבודה של אפליקציות ענן והתקשורת מולן. כך, יכולים ארגונים להציע יותר שירותים מקוונים עם פחות שרתים, ולחסוך עלויות רבות.
החברה השתתפה ב-2020 באקסלרטור Ignite של אינטל, שכעת כאמור עומדת לרכוש אותה. עם זאת, בשלושת סבבי הגיוס של גרניולייט אינטל לא השתתפה בעצמה. מי שכן השתתפו בכל שלושת הסבבים (סיד ושני סבבים רגילים) היו הקרנות הישראליות חץ ונצ'רז ו-TLV פרטנרז. בשני הסבבים האחרונים הצטרפה גם קרן אינסייט פרטנרז, גם היא ישראלית. סה"כ גייסה גרניולייט 45.6 מיליון דולר בלבד.
במהלך השנים ביצעה אינטל רכישות רבות של חברות ישראליות: האחרונה שבהן היתה יצרנית השבבים טאואר, אותה רכשה אינטל בחודש שעבר בכ-5.5 מיליארד דולר; חודשיים קודם לכן היא רכשה את סקרינובייט, שפיתחה טכנולוגיה לקישור מסכים של מכשירים שונים, תמורת יותר מ-100 מיליון דולר; שנתיים קודם לכן רכשה חברה אחרת בתחום המעבדים – הבאנה לאבס, שפיתחה מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית – תמורת כ-2 מיליארד דולר; בין שתי חברות השבבים היא רכשה את אפליקציית התחבורה הפופולארית מוביט תמורת כ-900 מיליון דולר ב-2020; הרכישה הגדולה והמוכרת ביותר אירעה ב-2017, כאשר אינטל הוציאה לא פחות מ-15 מיליארד דולר כדי לרכוש את מובילאיי; שנה קודם לכן היא רכשה את Replay, שפיתחה את טכנולוגיית ההילוכים החוזרים התלת-ממדיים שנראו בשנים האחרונות במשחקי כדורגל ובאולימפיאדה; ב-2013 היא רכשה את חברת המצלמות התלת-ממדיות עומק אינטראקטיב; ב-2011 רכשה את החברות טלמפ, GraphTech וקומסיס, שפיתחו שירות מפות, מערכת לשליטה במחשבים דרך הרשת ושבבי תקשורת אלחוטית, בהתאמה; ב-2005 רכשה את מעבדי התצוגה אופלוס; ב-2004 את אנורה, שבדומה לקומסיס עסקה בשבבי תקשורת; ב-2003 את מוביליאן, שפיתחה שבבים למכשירים ניידים; וב-1999 השקיעה סכום אסטרונומי במובנים של הימים ההם, 1.6 מיליארד דולר, בחברת מעבדי הסלולר DSPC, שנמכרה במיליארד פחות למארוול ב-2006.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה