דיגיטל וטק

זהירות: גל חדש של אפליקציות זדוניות לאנדרואיד בדרך

יוצרי אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר לסמארטפונים מזהירים: בקרוב תראו המון הורדות של האפליקציה ברשת. אל תתפתו – סביר שמדובר בניסיונות לפרוץ לכם למכשירים
יאיר מור | 
סמארטפון (צילום pixabay)
מי שרוצה לצפות בסרטונים מיוטיוב על מסך הסמארטפון שלו בלי פרסומות, או ליהנות מהיכולת להאזין לשירים מיוטיוב כשהמסך שלו כבוי, צפוי להיתקל בזמן הקרוב בגל חדש של אפליקציות זדוניות, שיבטיחו לו ליהנות מיוטיוב ללא מגבלות, אך בעיקר ינסו לגנוב את פרטיו השונים – החל משם המשתמש והסיסמא לחשבון הגוגל, דרך פרטי כרטיס האשראי בחשבון אם יש כאלה, ועד המידע שעל המכשיר עצמו למטרות מכירה או סחיטה.
הגל הזה, שלא יהיה הראשון מסוגו אך עשוי להיות אחד היותר רחבים של התקופה האחרונה, צפוי להתעורר בשל החלל שנוצר הלילה בתחום כאשר צוות הפיתוח של אפליקציית Vanced הודיע כי הוא עוצר את פעילותו. האפליקציה המדוברת (או, ליתר דיוק, אפליקציות – אחת לווידאו ואחת למוזיקה) היתה השיטה הפופולארית ביותר בקרב משתמשי מכשירי אנדרואיד ליהנות מהתוכן הרב הקיים ביוטיוב בלי לשלם את דמי המנוי על שירות הפרימיום של גוגל. עתה, לאחר שהעדכונים נעצרו והאתר של האפליקציה עומד להיעלם מהרשת תוך מספר ימים, מזהירים המפתחים מגל של חקיינים בעלי כוונות זדון לניצול המצב.

"לעתיד, אל תפלו בפח של אפליקציות מזויפות המתחזות להורדות חלופיות ל-Vance או מה שלא יהיה", כתב אחד ממפתחי האפליקציה בפורום שלה באתר רדיט, והוסיף קישור לקובץ הכולל את כל החתימות הדיגיטליות של הגרסאות האחרונות של האפליקציה, כדי לאפשר למשתמשים מביני דבר לבצע אימות מקוריות של קבצי התקנה שלה שיצוצו באתרים אחרים.
עוד לפני ההודעה על סגירת Vanced, הזהיר צוות הפיתוח בחודש שעבר את 99,000 החברים בערוץ הטלגרם שלו: "יש לא מעט 'מוֹדרים' (אנשים היוצרים גרסאות מותאמות של תוכנה; י"מ) בטלגרם שיוצרים גרסאות מותאמות של Vanced ומפיצים את Vanced בשמם. לרוע המזל, כמה גרסאות בלתי רשמיות כאלו הסירו כל אזכור לשם Vanced מעמוד האודות באפליקציה שלנו והסירו את חלק מהתומכים מעמוד התומכים. הם גם הכניסו מוריד סרטונים, מה שמסכן שוב את Vanced. כמו כן, הערה חשובה: אתם עלולים לסכן את מכשירכם ברושעה על ידי הורדת גרסאות כאלו. אנו מבקשים מכולכם: אנא, התרחקו מהגרסאות הללו והישארו מוגנים. השימוש בגרסא גנובה כזו משמעותו שאתם מזלזלים בעבודה הנעשית על ידי צוות Vanced".

כמו תמיד, כדאי לבדוק פעמיים (ויותר) את המקור של כל אפליקציה לפני שמורידים אותה למכשיר האישי (או זה של העבודה), ואם לא בטוחים שמדובר במקור אמין – עדיף פשוט לא להוריד אותה. כמו כן, הדרך הטובה ביותר ליהנות מיוטיוב, או כל שירות תוכן אחר, היא פשוט לשלם עליו במקום להשתמש במעקפים פיראטיים, שמצד אחד חוסכים את דמי המנוי או רכישת התוכן, אך מצד שני יוצרים עולם שלם של סכנות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה