דיגיטל וטק

רשות המסים נכנעת: הצעד הדרמטי שלה לטובת אזרחים

בשיא עונת הגשת הדו"חות השנתיים, בקשות התיאום וההחזרים, הודיעה הרשות כי היא מבטלת את אחת הדרישות השנויות ביותר במחלוקת בקרב משלמי המסים

מערכת ice | 
תשלומים (צילום Pixabay)
רשות המסים האמריקאית (IRS) הודיעה אתמול (שני) כי היא נכנעת למחאה הציבורית והתקשורתית שקמה במדינה בשבוע האחרון ומבטלת את השימוש בזיהוי פנים כדרישה לגישה לחשבונות באתר שלה.
צ'ארס רטיג, נציב הרשות, הודיע כי "רשות המסים לוקחת את פרטיות ובטחון משלמי המסים ברצינות, ואנו מבינים את הדאגות שהועלו. כל אחד צריך להרגיש נוח עם הדרך בה המידע האישי שלהם מאובטח, ואנו מחפשים במהירות אפשרויות לטווח הקצר שאינן כוללות זיהוי פנים".

בשבוע האחרון התעוררה בארה"ב מחאה רבתי סביב השימוש של הרשות בשירות זיהוי של חברה בשם ID.me, שזכתה בשנה שעברה במכרז של משרד האוצר בשווי 86 מיליון דולר. במסגרת הזיהוי שביצעה החברה עבור הרשות, נדרשו אזרחים לצלם סרטון עצמי קצר לצורך ניתוח של פניהם ווידוא כי מדובר בפנים אמתיים ולא תמונה או מסכה. המטרה היתה "להגביר את אבטחת החשבונות של משלמי מסים" – אך אזרחים הביעו תרעומת על השימוש בזיהוי ביומטרי שנוי במחלוקת – ועוד כזה המתוחזק על ידי חברה פרטית.
בשבוע שעבר קיבל רטיג שני מכתבים מגבעת הקפיטול – אחד מקבוצת סנאטורים רפובליקנים, שקראו לתוכנה של ID.me "חודרנית", והשני מהסנאטור הדמוקרטי רון וויידן מאורגון, העומד בראש ועדת הכספים בסנאט, שכתב כי "אנו טוען מזה זמן רב כי אמריקאים לא צריכים להקריב את הפרטיות והביטחון שלהם. הממשלה יכולה להתייחס לאמריקאים בכבוד ובהגינות תוך הגנה נגד תרמיות וגניבת זהות".
כעת, הודיעה הרשות כי "בשבועות הקרובים" היא תפסיק להשתמש בזיהוי הביומטרי של ID.me – מהלך דרמטי כשהוא מוכרז בשיא תקופת הגשת הדו"חות השנתיים ובקשות התיאום וההחזרים, הנמשכת עד ל-18 באפריל. השנה היא עמוסה במיוחד, בשל התוספת של תשלומי מענקי הקורונה ומענקי ילדים חדשים שעליהם הכריז ממשל ביידן, כמו גם החוסר בכוח אדם בשל משבר הקורונה שעדיין מתבטא במספר עובדים נמוך מהדרוש ברוב הגופים בארה"ב, כולל הרשויות.
חברת ID.me" מצידה, כתבה בטוויטר כי "זיהוי פנים הוא רק אחד מהרכיבים שאנו משתמשים בהם כדי לעמוד בסטנדרטים הפדרליים. בלעדיו, גנבי הזהות שמאחורי המסכות הללו יצליחו הרבה יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה