דיגיטל וטק

ברגע האחרון: השקת דור 5 בארה"ב נדחתה

שתי חברות התקשורת הגדולות במדינה חזרו בהן ממכתב שבו עקצו את מזכיר התחבורה, והסכימו לדחות את השקת רשתות הסלולר החדשות בשל חשש משיבוש אלפי טיסות

יאיר מור | 
סלולר (צילום unsplash)
שתי חברות התקשורת הגדולות בארה"ב הודיעו הלילה כי הן דוחות את השקת רשתות הדור החמישי שלהן, בקושי 24 שעות לפני הפעלתן המתוכננת, כך מדווח אתר Cnet.

הרשתות AT&T ו-Verizon הודיעו על דחייה בת שבועיים להשקת רשתות הדור החמישי בעשרות ערים גדולות בארה"ב, לאור לחצים שמופעלים עליהן לאחרונה מצד מזכיר התחבורה, פיט בוטיג'ג', ראש מנהל התעופה הפדרלי, סטיב דיקסון, ותעשיית התעופה כולה, על כל קבוצות הלחץ הקיימות בה, וביניהן איגודי חברות תעופה, טייסים, דיילים ועוד.
דובר AT&T מסר לאתר Cnet כי "לבקשתו של המזכיר בוטיג'ג', הסכמנו מרצוננו לעיכוב נוסף בן שבועיים בפרישת שירותי 5G ב'רצועה C'. כמו כן, אנו נשארים מחויבים לששת חודשי יישום 'אזורי החיץ' שהצענו במכתב שלנו. אנו יודעים שבטיחות התעופה ו-5G יכולים להתקיים בשלום זה לצד זה, ואנו בטוחים כי שיתוף פעולה והערכות טכניות עתידיים ירגיעו כל חשש".
 
דובר וריזון, ריץ' יאנג, מסר כי "הסכמנו לעיכוב של שבועיים, המבטיח בוודאות את הבאת רשת 5G משנת-הכללים שלנו בינואר לאומה הזו, על גבי הרשת הטובה והאמינה ביותר".
במקור תכננו שתי החברות, ששילמו יחד כ-70 מיליארד דולר במכרז על תדרי דור 5 בארה"ב, להשיק את הרשתות החדשות ב-5 בדצמבר. אך אז, בעקבות הלחצים מצד תעשיית התעופה, שטענה כי 'רצועה C' בה נמצאים התדרים מתנגשת עם ציוד הניווט של מטוסים במזג אוויר מאתגר ועלולה לשבש אלפי טיסות, נדחתה ההשקה בחודש. כעת, יום לפני ההשקה הדחויה, היא נדחית פעם נוספת.
 
הדחייה הגיעה ימים בודדים לאחר שמנכ"לי שתתי החברות הוציאו יחד מכתב תגובה למכתב ששלחו בוטיג'ג' ודיקסון בשבוע שעבר. במכתב של המזכיר וראש המנהל הם דחקו בחברות לדחות את השקת רשתות הדור החמישי החדשות בעקבות הסכנה האפשרית לתעשיית התעופה. ענקיות התקשורת, מצידן, עקצו את המדינה על אימוץ עמדות שמחקרים מדעיים לא הצליחו להוכיח, ורוב מדינות העולם, כולל ישראל, אינן מקבלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה