דיגיטל וטק

זו העיר שאסרה לחלוטין על התניידות בקורקינטים חשמליים

בזמן שבישראל מדברים על מגבלות על רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים למטרות אכיפה, בעיר אחת מי שקונה קורקינט חשמלי לא יוכל לצאת איתו מהבית החל מהשבוע
יאיר מור |  1
סיירת קורקינטים (צילום סוף כהן)
מותר לקנות, אסור להשתמש: בעלי קורקינטים חשמליים בלונדון לא יוכלו החל ממחר (שני) לצאת איתם מהבית, כך מסתמן מהחלטת רשות התחבורה הציבורית העירונית שפורסמה בסוף השבוע.

לפי הודעת Transport for London, מי שרכש קורקינט חשמלי לא יוכל לעלות איתו לאמצעי התחבורה הציבורית בעיר – אוטובוסים, רכבות קלות, רכבות תחתיות וכו'. הם אף לא יורשו להיכנס איתם לשטח התחנות של אמצעי התחבורה הללו.
הסיבה למהלך הדרמטי היא מספר מקרים בחודשים האחרונים בהם התלקחו סוללות של קורקינטים חשמליים בעת שהייה ברכבות התחתיות בעיר או בתחנות שלהן. ההתלקחויות הללו גרמו לפליטת עשן רעיל ולסכנה פיזית לגופם של הנוסעים בתחבורה הציבורית, ולכן החליטה הרשות לאסור לחלוטין על הכנסת כלי הרכב הללו לשטחי השירותים שהיא מפעילה.
לילי מייסון, סמנכ"לית בטיחות, בריאות וסביבה, אמרה כי "הודאגנו מאוד מהתקריות האחרונות בשירותי התחבורה הציבורית שלנו, שכללו שריפות קשות ועשן ונזקים כבדים. עבדנו בשיתוף עם מכבי האש של לונדון כדי להגדיר כיצד נתמודד עם המכשירים הללו, ולאחר הבדיקה הזו, החלטנו לאסור עליהם. לקוחות שינסו להכניס אותם לרשת שלנו – יסורבו כניסה לתחנות שלנו, ולא יורשו להשתמש בשירותינו". בנוסף, מי שייתפס בשטחי TfL עם קורקינט חשמלי פרטי ייאלץ לשלם קנס בגובה 1,000 ליש"ט (כ-4,100 שקל).
ההחלטה הזו מצטרפת להחלטתה של העיר עצמה לאסור את הנסיעה בקורקינטים חשמליים פרטיים גם על הכבישים וגם על המדרכות – מה שלמעשה, אומר שכעת אסור לתושבי לונדון להזיז את הקורקינטים שלהם. זאת למרות שקורקינטים כאלה נמכרים בחנויות בעיר, משום שמותר להשתמש בהם בשטחים פרטיים. מעבר לכך, בקיץ האחרון החל לפעול בעיר פיילוט של שלוש חברות קורקינטים חשמליים להשכרה – Lime, הפעילה גם בישראל, Dott ו-Tier. הקורקינטים שלהן מותרים בנסיעה ברחבי העיר וכניסה לתחבורה הציבורית, למרות שחברות כאלו משתמשות בדגמים זהים לחלוטין לכמה מאלה שנמכרים בחנויות. בנוסף, אופניים חשמליים מותרים בנסיעה ובכניסה לרוב שטחי לונדון, בהגבלות קלות של איסור עלייה לתחבורה הציבורית עם אופניים שאינם מתקפלים בשעות העומס, כאשר הם מבזבזים מקום יקר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השוחד יעוור
    אריק 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תלמדו ממדינת ישראל. כל עוד שזה מכניס כסף לקופת המדינה חיי אדם לא נחשבים כלל
    סגור