דיגיטל וטק

איך לקנות באינטרנט בדרך מאובטחת?

קניות דרך האינטרנט הפכו מזמן לדבר שבשגרה, אך עם כל הטוב שזה מביא ישנם כמה דברים שצריך להיזהר בהם ולשים לב לפני שמבצעים את הרכישה. הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לבצע קניות באינטרנט בצורה בטוחה:

מערכת ice |  1
אתרי מכירות (צילום unsplash)
מה שהיה כמעט מקובל לגמרי לפני תקופת הקורונה, הפך לאחריה לאופציית ברירת מחדל: אם צריך מכשיר לבית, מתנה או אפילו שמלה לאירוע, קודם כל בודקים מה יש לאתרי האינטרנט להציע.
יש שם הכל, מכל סוג והכי חשוב - ביותר זול. אך עם כל הטוב שזה מביא ישנם כמה דברים שצריך להיזהר בהם ולשים לב לפני שמבצעים את הרכישה:
 
כניסה לאתר
ראשית, לגבי האתר שאתם קונים בו: אם זה אתר ידוע ומוכר כמו אמזון או שיין, או אתר של חנות מוכרת בארץ, אין ממה לחשוש להזמין ממנו. 
הבעיה נמצאת באתרים לא מוכרים או חנויות פרטיות בכל מיני פלטפורמות שמאפשרות מכירה פרטית. אם אתם מעוניינים לבצע רכישה באחד מהאתרים הללו בדקו שמדובר באתר חוקי וכזה שאנשים קנו/קונים בו. בדקו אם יש עליו ביקורות ופידבקים של גולשים. 
אפשרות נוספת היא לבדוק את פרטי האתר. אתר אמין בדרך כלל יכתוב פרטים כמו שם העסק, כתובת, טלפון, מייל האתר והאם יש לו כללים שמפורטים בתקנון מסודר, כמו מדיניות פרטיות שלא למסור את פרטיכם לגורם שלישי.
ללא פרטים אלו יש להעלות חשד שמדובר באתר לא רציני או אפילו בעוקץ, ואם נתקלתם באחד או בכמה מהסימנים הללו, כדאי לחפש אתר אחר לקניה שלכם.
בחירת המוצר
בשלב הבא של בחירת המוצר, גם באתרים הגדולים, יש כמה פרטים שכדאי לברר כמו ארץ הייצור של המוצר ושם היצרן, אחריות על המוצר ולמי לפנות במקרה שתצטרכו לממש את האחריות.
חשוב לבדוק גם את מדיניות הביטולים וההחזרות של האתר או של המוכר: האם ניתן להחזיר בגד שלא התאים? אזניות שלא עובדות? ובמקרה שאפשר להחזיר את המוצר, מי חייב בתשלום על המשלוח?
אם נתקלתם במוצר עם מחיר מפתיע ונמוך במיוחד, כדאי לפקוח עיניים כי יש מצב שזה לא שווה כמו זה נראה. אולי יפתיעו אתכם בדמי משלוח מוגזמים, איכות ירודה במיוחד או מוצר ממוחזר. אפשרות נוספת כמובן שזה עוקץ והונאה.
הרכישה
לאחר שבחרתם את המוצר יש כמה דברים לדעת בקניה עצמה. בתשלום עם כרטיס אשראי באתר מאובטח אין ממה לחשוש משום שזה בטוח כמו בחנות רגילה, אם לא יותר. במקרה של אי הגעת המוצר, חברות האשראי מחויבות על פי חוק להחזיר לכם את כל הכסף תוך 30 יום אם כרטיס האשראי שלו נוצל באופן לא חוקי באתר מאובטח.
בתשלום באשראי ניתן לבקש פריסה לתשלומים ולנסות לבקש שמועד החיוב הראשון יהיה אחרי המועד המתוכנן לקבלת המוצר. כך, במקרה שהמוצר לא הגיע, תוכלו לבטל את הרכישה ולא תחויבו.
ברוב המקרים הרכישה מתבצעת באשראי וכדי למנוע את חשיפת פרטי האשראי שלכם האתר חייב להיות מאובטח בפרוטוקול האבטחה הבין לאומי SSL שמסומן בסמל של מנעול בתחתית הדף בכל תהליך הרכישה.
לעומת זאת, אם אתם רוצים לשלם במזומן, צ'ק או העברה בנקאית -  זה אומר שלא תהיינה לכם ההגנות שנותן לכם חוק כרטיסי האשראי. 
במקרה והאתר דורש לקבל את הכסף רק במזומן או בהעברה בנקאית ולא נותן אפשרות לתשלום באשראי, עדיף לא לקנות באתר זה, קרוב לוודאי שמסתתר מאחוריו עוקץ.
עוד דברים שחשוב לשים לב אליהם ברכישה עצמה הם האם יש את כל פרטי המידע על המוכר או החנות, היעדר המידע הזה יקשה עליכם במקרה של החזרה או בעיות בהגעת המשלוח.
לאחר הרכישה
בשלב שלאחר הרכישה, תוכלו להדפיס ולשמור את אישור העסקה (עם פירוט אודות המוצר ומחיר העסקה) על מנת לראות שכל התהליך עבר חלק. קראו את המסמך ושימו לב שהכל נמצא בו. אם משהו חסר שם או שזיהיתם בעיה אחרת, צרו קשר מיידי עם האתר או המוכר ודווחו לו.
בהגעת המוצר אליכם ודאו שהאריזה מקורית ושלמה, פתחו אותה וראו אם קיבלתם את הדגם הנכון והמידה הנכונה, סרקו אותו לראות שאין בו שריטות/קרעים/תקלות והוא כמו שרציתם אותו.
אם מכל סיבה שהיא אתם מעוניינים להחזיר את המוצר, בדקו את מדיניות ההחזרות של האתר. על פי חוק הגנת הצרכן בישראל, גם בקניה באינטרנט אפשר להחזיר את המוצר ללא סיבה ולקבל את הכסף חזרה במלואו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממליצה על אתר קניות ישראלי שמרכז הכל
    דינה כץ 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים לאתר קלי קלות, ואני ממש אוהבת להזמין דרכו https://kaley-kalut.co.il/
    סגור