דיגיטל וטק

האם טיקטוק מסכנת נערות? הרופאים מזהירים מהאפליקציה

האם האפליקציה המתפתחת גורמת להתפרצויות מילוליות או תנועות גוף לא רצוניות? דיווח של הוול סטריט ג'ורנל חושף כי רופאים שמו לב לתופעה מדאיגה שנובעת בתקופה האחרונה
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Unsplash, freepik, pixabay)
על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, רופאים ברחבי העולם דיווחו כי הם רואים עלייה נדירה במספר הנערות הפונות לטיפול בתחלואה מאז תחילת המגיפה - מגמה שרבות מהן קישרו לסרטוני TikTok.
על פי הדיווחים, הרופאים תהו בנושא הרבה לאחר זרם של נערות מתבגרות שחוו את "תנועות הגופניות וההתפרצויות המילוליות", למרות שהיה אופייני יותר לגברים לפתח את הפרעת התנועה מבחינת הסיכויים לסבול מההפרעה. אך כשהרופאים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה החלו להשוות בין הדברים שנאמרו להם, הם הבינו שכל בני הנוער חולקים חיבה לסרטוני TikTok.
על פי הדיווחים, הם צפו בסרטונים של משפיעים ששיתפו את ההתמודדות שלהם עם תסמונת טורט, הפרעה במערכת העצבים הגורמת לאנשים לבצע תנועות או קולות לא רצוניים.
הרופאים אומרים כי לבני הנוער שחוו התנהגויות כאלה לאחרונה יש אבחנות קיימות כמו דיכאון או חרדה. "יש כמה ילדים שצופים במדיה חברתית ומפתחים טיקים ויש כאלה שאין להם גישה לרשתות חברתיות ומפתחים טיקים", אמר ד"ר מקגווייר, פרופסור במחלקה לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת ג'ון הופקינס "אני חושב שיש הרבה גורמים תורמים, כולל חרדה, דיכאון ומתח."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה