דיגיטל וטק

טיקטוק הסירה עשרות מיליוני סרטונים, מה הסיבה לכך?

הפלטפורמה לשיתוף סרטונים קצרים פרסמה את דו"ח השקיפות העולמי שלה לרבעון השני של 2021: 81.5 מיליון סרטונים הוסרו רק ברבעון הקודם – מרביתם עוד בטרם שנצפו אפילו פעם אחת, הסיבות: חשש לבטיחות קטינים, פעילות בלתי חוקית ותוכן מיני בוטה, וכמה חשבונות הוסרו?
כפיר אדר | 
טיקטוק חוגגת מיליארד משתמשים (צילום freepik, pexels)
טיקטוק, פלטפורמת התוכן הצומחת בעולם שרשמה לאחרונה ציון דרך – יותר ממיליארד משתמשים חודשיים – פרסמה הלילה (אור לחמישי) דו"ח בנושא אכיפת כללי הקהילה ותנאי השימוש. הדו"ח פירט את ההיקף והאופי של התוכן והחשבונות שהוסרו מהפלטפורמה ברבעון השני של 2021, בין החודשים אפריל ליוני השנה.
על פי הדו"ח, 81,518,334 סרטונים הוסרו מהפלטפורמה בתקופה האמורה בגין הפרה של כללי הקהילה ותנאי השימוש. מדובר באחוז מסך כל הסרטונים שעלו לטיקטוק בחודשים אלה. לשם השוואה, ברבעון הראשון של השנה הסירה טיקטוק כ-62 מיליון סרטונים.
94.1% מהסרטונים זוהה והוסר עוד בטרם התקבלו דיווחים אודותם מחברי הקהילה, הודות למערכות הניטור האוטומטיות וצוותי ניטור התוכן האנושיים של טיקטוק. 93% מתוך כלל הסרטונים זוהה והוסר תוך 24 שעות מרגע שעלו לפלטפורמה. 87.5% מהסרטונים הוסרו עוד בטרם שנצפו אפילו פעם אחת – שיפור לעומת שיעור של 81.8% שנרשם בקטגוריה זו ברבעון הקודם.
הסיבות הבולטות להסרת סרטונים היו חשש לבטיחותם של קטינים (41% מהסרטונים), תוכן שהציג פעילות בלתי חוקית או חומרים אסורים (20%) ותוכן שהציג עירום או פעילות מינית (14%).
נתונים נוספים מהדו"ח: 21 אלף סרטונים הוסרו בגין הטעיה בנושא נגיף הקורונה; 83% מהם עוד לפני שדווחו וכ-70% עוד לפני שנצפו אפילו פעם אחת, כ-73.3% מהסרטונים שהציגו תוכן מטריד או בריוני הוסרו עוד בטרם התקבלו דיווחים אודותם – שיפור לעומת שיעור של 66.2% ברבעון הקודם, 72.9% מהסרטונים שהציגו התנהגות המלבה שנאה הוסרו בטרם התקבלו דיווחים אודותם – שיפור לעומת 67% מהסרטונים הללו שהוסרו ברבעון הקודם.
ברבעון השני חסמה והסירה טיקטוק כ-14.8 מיליון חשבונות בגין הפרה חמורה של כללי הקהילה ותנאי השירות. מביניהם היו 11 מיליון חשבונות שנחשדו כמי שנפתחו בידי צעירים מתחת לגיל 13, המערכות של טיקטוק מנעו הקמה של 148 מיליון חשבונות מזויפים והסירו שמונה מיליון סרטוני ספאם, המערכות מנעו 632 מיליון ניסיונות של חשבונות מזוייפים לעקוב אחר חברי קהילה אחרים, והסירו 71 מיליון חשבונות מזוייפים שעקבו אחרי חברי קהילה אחרים.
בנוסף, להסרת התכנים מאפשרת טיקטוק לחברי הקהילה להתאים את חווית השימוש שלהם בפלטפורמה ולהפוך אותה לבטוחה ונעימה יותר בעזרת מגוון רחב של כלים ויכולות. בין היתר מדובר בדרכים יעילות לסנן תגובות לא רצויות על התוכן שלהם, למחוק או לדווח על מספר רב של תגובות בבת אחת, וכן לחסום בלחיצה אחת מספר רב של חשבונות ממשלוח תגובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה