דיגיטל וטק

אפל מודה: הטעינו את המשתמשים במשך שנים

אפל טוענת במשך שנים שהיא דואגת לפרטיות המשתמשים ולא סורקת את המידע שלהם. עכשיו היא מודה שכבר שנים שהיא דווקא כן סורקת את המיילים של משתמשיה
יאיר מור | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
אחד הנימוקים האהובים על אוהדי אפל לשאלה מה הופך אותה לטובה יותר ממתחרות כמו גוגל, מיקרוסופט וכדומה, הוא הפרטיות: אפל מדגישה בכל הזדמנות כמה פרטיות המשתמשים חשובה לה, וכמה היא שונה מגוגל ופייסבוק, לדוגמא, בכך שהיא אינה סורקת את המידע שלהם. עכשיו מסתבר שכבר שנים שהטענה הזו היא שקר, או לפחות רק חצי אמת.
בסוף השבוע פנה אתר 9to5Mac לחברה כדי לברר על מה התבסס ציטוט של אחראי מניעת התרמיות בחברה, אריק פרידמן, ב-2020. בציטוט, שנחשף בשבוע שעבר על ידי אתר The Verge שנבר באלפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט בקליפורניה בתביעה של חברת המשחקים נגד אפל, כתב פרידמן לבכיר אחר כי "המיקוד בפייסבוק ודומותיה הוא כולו על אמון ובטיחות (חשבונות מזויפים וכו'). בפרטיות הם גרועים. העדיפויות שלנו הפוכות – ולכן אנו הפלטפורמה הטובה ביותר להפצת פורנוגרפיית ילדים וכו'". המכותב המופתע שאל אם לאפל יש יכולת לדעת בכלל דבר כזה, ונענה במילה בודדת: "כן!".
כאמור, האתר פנה לחברה כדי לשאול על הבסיס לאמירה הזו, בהתחשב על העובדה שבשבועים האחרונים היא נמצאת תחת גל ביקורת חסר תקדים על כך שהחליטה להתחיל לסרוק את התמונות של משתמשיה בחיפוש אחר פורנוגרפיית ילדים – מה שלכאורה אומר שעד כה היא לא עשתה זאת. תשובת החברה היתה מדהימה: היא הודתה כי היא סורקת את כל המיילים היוצאים והנכנסים של משתמשי שירות הענן שלה, אייקלאוד, בחיפוש אחר תכנים כאלה. החברה אינה קוראת את המיילים, אלא משתמשת בתוכנה שמשווה קבצים המצורפים אליהם לקבצים שדווחו כתמונות או סרטונים פדופיליים – ואם מתקבלת התאמה, היא נבדקת על ידי עובדי החברה ואז מדווחת לרשויות.
לא מדובר בפעם הראשונה שבה עלה הנושא לכותרות: בתחילת 2020 חשף פורבס צו חיפוש ממנו השתמע שהרשויות בארה"ב מקבלות מאפל דיווחים על תכנים פדופיליים במיילים של משתמשים. אך זו הפעם הראשונה בה אפל מודה בפה מלא כי היא סורקת את התכנים של המשתמשים – פרקטיקה שהיא נוהגת לגנות בנחרצות כאשר חברות אחרות מבצעות אותה. עתה נראה כי היא מגנה אותה לא בשל ההנחה כי היא רעה, אלא בשל ההנחה כי חברות אחרות סורקות את התכנים כדי להתאים פרסומות – מטרה לא ראויה לדעתה, לעומת דיווח על משתמשים פדופיליים, שהיא מגדירה כנראה כצורך חיוני. החברה אף רמזה כי היא סורקת סוגים נוספים של מידע – והסיבה היחידה לגל הביקורת הנוכחי היא כוונתה להוסיף לסוגי המידע הנסרקים גם את מאגרי התמונות והגיבויים של המשתמשים.
תגיות אפל | פרטיות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה