דיגיטל וטק

התוכנית המדהימה של אפל להכות את פייסבוק באמצעות אייפון

מערכת ההפעלה iOS 15 שתושק בספטמבר השנה, תביא תכונות חדשות למכשיר המוביל של אפל וביניהן דוחות הפרטיות, שיראו למשתמש באיזו תדירות אפליקציות ניגשות למצלמה ולאנשי הקשר של האייפון שלו, ותכונות שיעזרו למשתמשים לעצור את מעקב הדוא"ל באייפון, הספארי ישודרג
כפיר אדר |  3
פייסבוק (צילום רויטרס)
קרב ענקיות כזה מישהו חזה? אפל עומדת להכות את פייסבוק במכה גדולה שעשויה לפגוע קשות בהכנסות הרשת החברתית החושבת ועלולה לאלץ אותה לשנות את דרכיה. הסיבה: בחודש ספטמבר השנה, תשיק אפל את עדכון מערכת ההפעלה iOS 15 שלה, שתביא עמה מספר תכונות חדשות לאייפון.
בין אותן דוחות ניתן למצוא את דוחות הפרטיות, שיראו למשתמש באיזו תדירות אפליקציות ניגשות למצלמה ולאנשי הקשר של האייפון שלו, כמו גם הדגשה לאילו דומיינים של צד שלישי אתה פונה ומתי. ב-iOS 15, אפל מציגה גם תכונות שיעזרו למשתמשים לעצור את מעקב הדוא"ל באייפון, יצרנית האייפון משפרת גם את דפדפן הספארי שלה עם בקרות פרטיות כגון iCloud +.
זה קורה לאחר שאפל הציגה בסוף אפריל את שקיפות מעקב האפליקציות ב-iOS 14.5. תכונת האייפון החדשה פוגעת בפייסבוק על ידי ביצוע מעקב אחר אפליקציות ואתרים בלבד. מעקב האייפון המושפע מהשינוי מתרחש באמצעות 'מזהה למפרסמים' (IDFA) - קוד ייחודי המאפשר לחברות כמו פייסבוק ומפרסמיו לראות עם אילו מודעות יצרת אינטראקציה ומתי. אך כאשר משתמשים שוללים מעקב במכשירי האייפון שלהם, מפתח האפליקציות כבר לא יכול לעקוב אחריהם מכיוון שבמקום ה-IDFA הם פשוט יקבלו מחרוזת אפסים.
בדיוק כפי שחזו קודם, ה-ATT של iOS 14.5 כבר פגע בפייסבוק ובמפרסמים שלה. למעשה, הנתונים האחרונים מ-Branch, המנתחים את צמיחת האפליקציות לנייד, מראים כי 75% ממשתמשי האייפון בוחרים שלא להתחקות אחר מכשירי האייפון שלהם. פייסבוק מתלוננת על שינוי הפרטיות באייפון זמן רב לפני השקתה, ואף הוציאה מודעות עיתון כמחאה. אבל בשבוע שעבר, פייסבוק הפתיעה את כולם בכך שדיווחה על תוצאות הרבעון השני שראו את הרשת החברתית מתפקדת הרבה מעבר לציפיות עם עלייה של 56% בהכנסות ל -29 מיליארד דולר. 
אין ספק שתכונות הפרטיות של iOS 14 של אפל ושינויי iOS 15 שיבואו לשנות את השוק באופן דרסטי. נותר רק לקוות שתעשיית המודעות תגיב בחיוב, עם שיטות שפוגעות בפרטיות פחות מהטקטיקות הקודמות. ועל אף שקהילת הפרטיות כולל אני מרגישה חיובית מאוד כלפי עמדתה של אפל, הצעד האחרון של יצרנית האייפון לאפשר גישה לתמונות iCloud ו-iMessage הוא גם דאגה גדולה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מצחיק שכותב תומך
    אור 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק שהכותב תומך בעמדת אפל שכן המעקב על המכשיר שלי חשף בפניי את האתר הזה, לא היית מתפרנס ללא המעקב ברשת
    סגור
  • 2.
    ? Israel Ykraina (ל"ת)
    DMIT RIY 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן כל הכבוד (ל"ת)
    דוד 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור