דיגיטל וטק

גוגל ממש, ממש רוצה שתשלמו על יוטיוב

החברה החלה לבחון אפשרות מנוי זולה יותר לשירות הווידאו שלה, לאחר שורה של שינויים שנועדו לוודא שמי שלא משלם יסבול מאינספור פרסומות
יאיר מור |  1
גוגל, יוטיוב (צילום Pixabay, pexels)
בימים האחרונים הבחינו משתמשי יוטיוב בכמה מדינות אירופיות באפשרות חדשה שנפתחה להם: מנוי מוזל לצפייה בווידאו ללא פרסומות תחת השם YouTube Premium Lite. התגלית דווחה תחילה בפורום יוטיוב באתר Reddit, ולאחר מכן באתר בשם Resetera, והחברה אישרה בתגובה לאתר The Verge כי היא אכן מנסה את האפשרות החדשה במדינות בלגיה, דנמרק, הולנד, לוקסמבורג, נורווגיה, פינלנד ושוודיה.
המנוי החדש עולה 7 אירו, ומעניק צפייה ללא פרסומות בסרטונים הזמינים בשירות. זאת בניגוד למנוי הרגיל, YouTube Premium, שמחירו באירופה 12 אירו ומעניק בנוסף לדילוג על הפרסומות גם אפשרויות להוריד סרטונים למכשיר ולצפות בהן ללא חיבור לרשת, להאזין למוזיקה כאשר מסך המכשיר כבוי או להפעיל סרטונים בחלון צף או ברקע בעת שימוש באפליקציה אחרת.
הניסוי החדש מגיע לאחר שבשנים האחרונות ביצעה גוגל ביוטיוב שורה של החלטות שמטרתן להגדיל משמעותית את ההכנסות שלה ממנו: ב-2016 היא הכריזה לראשונה על מנוי בתשלום, תחת השם YouTube Red, ב-2018 שינתה את שמו ל-YouTube Premium ופיצלה ממנו את YouTube Music – כאשר בישראל מחירו של הראשון הוא 24 שקל לחודש והשני עולה 20 שקל לחודש; במקביל, בשלהי 2016 החלו יוצרים באתר להתלונן שהחברה פוגעת בחשיפה לכל סרטון שמי שהעלה אותו לא אישר לה להוסיף לו פרסומת; ובסוף 2020 היא הודיעה רשמית כי תוסיף פרסומות לכל סרטון בשירות, ללא צורך בקבלת אישור ממי שהעלה אותו.
נראה שהצעדים האלו השיגו את מטרתם: לפי הדו"ח הרבעוני של גוגל, שנחשף בשבוע שעבר, ההכנסות של יוטיוב עלו בחודשים אפריל עד יוני פי שניים לעומת השנה שעברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה פרסומות? (ל"ת)
    שועלית 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור