דיגיטל וטק

טראמפ תובע את פייסבוק, טוויטר וגוגל: "סוף להשתקה"

הנשיא לשעבר הודיע כי יגיש תביעות ייצוגיות נגד ענקיות האינטרנט, שלדבריו צנזרו אותו וגולשים רבים אחרים מהצד הימני של הפוליטיקה. הוא גם דורש מהן פיצויים כספיים
יאיר מור |  1
טראמפ נגד טוויטר
הנשיא ה-45 של ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע לפני שעה קלה במסיבת עיתונאים בניו-ג'רזי על שורת תביעות ייצוגיות שהוא מתכוון להגיש נגד חברות הטכנולוגיה הגדולות ונגד מנכ"ליהן, בעקבות מה שהוא מגדיר כצנזורה פוליטית.
לדברי הנשיא לשעבר, התביעות יוגשו בקרוב לבית הדין במחוז הדרומי של פלורידה, הנחשבת לאחת המדינות הרפובליקניות ביותר בארה"ב. בין הנאשמים הנמנים בהן הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, גוגל וחברת הבת שלה יוטיוב, ומנכ"לי החברות מארק צוקרברג, ג'ק דורסי וסונדאר פיצ'אי. עורכי הדין שגויסו לצורך התביעות באים מתעשיית הטבק, ונתמכים על ידי ארגונים שהוקמו כדי לעורר תמיכה במהלכים. 
לפי התביעות, החברות הפרו את זכות חופש הביטוי, או כפי שהיא מכונה בעגה המשפטית האמריקאית "הזכות המוקנה על ידי התיקון הראשון לחוקה", של טראמפ ושל משתמשים רבים אחרים מהימין הפוליטי. הוא אף מגדיר את פייסבוק "שחקנית מדינתית". הוא דורש מבית המשפט להוציא צווים שיחייבו את החברות להחזיר לו את חשבונותיו, שנחסמו כולם לאחר המהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר, כמו גם פיצויים כספיים. לקהל הוא מבטיח שהתביעות הללו יביאו "סוף לחסימת-הצללים, עצירת ההשתקה וה'ביטול' שאתם מכירים כל כך טוב". 
מאז חסימתו של טראמפ מהפלטפורמות הבולטות לאחר הפסדו בבחירות בנובמבר שעבר וסירובו לקבל את התוצאות ללא קרב משפטי, נפוצו דיווחים רבים אודות כוונתו לפתוח פלטפורמת תקשורת חדשה שתתחרה בכל אלו שניסו להעלים אותו. תחילה דווח כי הוא יצטרף ל-Parler, שם היה גם בנו פעיל, ולאחרונה פתח אחד מעוזריו לשעבר את Gettr, שגם היא נחשבת בתקשורת האמריקאית למקושרת עם הנשיא הקודם - אך בפועל הוא לא היה פעיל באף אחת מאלו. עתה, נראה כי הוא אינו מתכוון לפתוח פלטפורמה חדשה, אלא לדרוש את מקומו באלו הקיימות. 
לפי דיווח ב-Axios, החברות סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד לטראמפ, לפגוע לאנטישמים והשמאלנים בכיס ובגדול.
    דליה 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פועלי לסתימת פיות של ימנים וזה לא מקובל
    סגור