דיגיטל וטק

תומכת בפלסטינים? פייסבוק תשנה את האלגוריתם

עובדי החברה טענו בזמן מבצע "שומר החומות" כי היא מוטית נגד הפלסטינים - והחברה נכנעה והחליטה לוותר על אחד העקרונות המרכזיים של אינסטגרם
יאיר מור |  1
פייסבוק (צילום Pixabay)
בזמן שישראלים רבים הרגישו בזמן מבצע "שומר החומות" שהרשתות החברתיות מוטות לרעת המדינה ולטובת הפלסטינים, בפייסבוק מרגישים כנראה כי הם דווקא לא העניקו לפלסטינים מספיק חופש ביטוי. עתה, הבטיחה החברה לשנות לחלוטין את אחד מבסיסי האלגוריתם של אינסטגרם, כתשובה לטענה שהבסיס הזה פוגע ביכולתם של הפלסטינים לשתף את עמדתם על המצב כאן.
דובר מטעם החברה אמר ל-Financial Times כי לאלגוריתם, שאמור לתעדף "סטוריז" מקוריים שנוצרו במיוחד עבור הפורמט המשמיד-את-עצמו אחרי 24 שעות על פני שיתופים של פוסטים שעלו קודם לפיד הרגיל של הרשת החברתית, היתה "השפעה גדולה מהמצופה" על תפוצתם. לדבריוף "סטוריז שמשתפים פוסטים מהפיד לא מגיעים לתפוצה  שאנשים מצפים מהם, וזו אינה חוויה טובה".
הוא ציין כי המצב "גרם לאנשים להאמין שאנו מצנזרים סיפורים אודות נושאים או נקודות מבט מסוימים", ואמר כי "ברצוננו להבהיר: זה לא המצב. (התפוצה המוקטנת) חל על כל פוסט ששותף בסיפורים, ולא חשוב על מה הוא".
לפי דיווחים המבוססים על שיחות עם עובדי פייסבוק, כ-50 מהם ערערו במשך סבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס ולערביי ישראל כ-80 פעמים על כך שפוסטים של פלסטינים בפייסבוק ובאינסטגרם מצונזרים על ידי האלגוריתמים של החברה. לדבריהם, הם אינם חושבים שהדבר נעשה בכוונה, אך אלגוריתמי סינון תוכן תמיד מקפחים קבוצות שוליים, ולכן גם כאן, למשל, צונזרו פוסטים עם המלים "שאהיד", "התנגדות" ו"אל-אקצא" גם אם לכאורה לא הכילו הסתה.
"אנו מודעים לכך שהיו מספר בעיות שהשפיעו על יכולתם של אנשים לשתף באפליקציות שלנו", אמר דובר מטעם החברה. "אנו מתנצלים בפני כל מי שהרגיש שלא יכול היה לעורר תשומת לב לאירועים חשובים, או שמדובר בהשתקה מכוונת של קולם. זו מעולם לא היתה כוונתנו, ולעולם איננו רוצים להשתיק קהילה או עמדה מסוימת". החברה הבטיחה כי תשווה את תפוצתם של סטוריז "מועתקים" ל"סטוריז" מקוריים שנוצרו במיוחד, והוסיפה כי שקלה צעד כזה עוד לפני הטענות על הטיה פוליטית בתעדוף הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כעת יהיה יותר קל לערבים ולתומכיהם להפיץ שקרים אנטישמיים (ל"ת)
    פופולץ 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור