דיגיטל וטק

הצעד השנוי במחלוקת של אמזון: משחקים או פורנוגרפיה?

אתר וידאו בבעלות אמזון, המיועד לשידורי משחקים, הוסיף קטגוריה שרבים חוששים כי היא מעודדת שימוש בשירות לתכנים פורנוגרפיים
יאיר מור |  1
פורנו (צילום יח"צ)
מה הגבול בין משחק לפורנוגרפיה? השאלה הזו מעוררת הדים בעולם הגיימינג בתקופה האחרונה בכלל, ובימים האחרונים בפרט. זאת לאחר שאתר שידורי המשחקים הגדול בעולם החליט לפתוח מדור חדש בשם Pools, Hot Tubs and Beaches ("בריכות, אמבטיות וחופים"), בה יוכלו משתמשים לשדר סרטונים בהם הם לבושים בקמצנות, בלשון המעטה.
טוויץ', שנרכש על ידי אמזון ב-2014 תמורת כמעט מיליארד דולר, הודיע על הוספת הקטגוריה החדשה ביום שישי, לאחר שעורר שערורייה מספר ימים קודם לכן כאשר חסם פרסומות ממשתמשים ששידרו את עצמם משחקים באמבטיה בעודם לבושים בבגדי ים חושפניים, בעקבות תלונות מצד משתמשים אחרים, ויותר מכך - מצד מפרסמים, שדרשו שהפרסומות שלהם יפסיקו להופיע לצד תכנים בעלי תוכן בוטה.
לדברי החברה, אין לה בעיה עקרונית עם שידורים בהם נראים אנשים בלבוש שיכול להיחשב סקסי: "בעוד שיש לנו הנחיות לגבי תוכן בעל הקשר מיני, היחשבות לסקסי על ידי אחרים לא עוברת על החוקים שלנו, וטוויץ' לא תנקוט פעולות אכיפה נגד נשים, או כל אחד אחר בשירות שלנו, על כך שהם נתפסים כמושכים". החברה הוסיפה כי אילו אסרה על כל דבר שיכול להיחשב סקסי, היתה צריכה לאסור לשדר כמעט כל משחק שבו מככבות דמויות נשים, בשל הנטייה הסקסיסטית בתעשייה לעצב דמויות כאלו באופן מיני מוגזם.
עם זאת, טוויץ' הדגישה כי היא אוסרת עירום מוחלט, כמו גם על תוכן מיני לא רמוז, אלא מפורש - הגדרה שתחתיה היא כוללת פורנוגרפיה, פעולות מיניות ושירותי מין".
הוספת הקטגוריה הנפרדת לאתר אינה פתרון ארוך-טווח, לדברי החברה, אלא מעין טלאי זמני, שנועד לאפשר הפרדה בין תכנים שנויים במחלוקת ליתר התכנים באתר, כך שמפרסמים יוכלו לבחור שלא להופיע בשידורים המתויגים תחת הקטגוריה הזו. לפני פתיחת המדור חסמה טוויץ' לחלוטין את הפרסומות מערוצים שהואשמו בתוכן בעל אופי מיני - כולל ערוץ פופולארי במיוחד עם כ-3 מיליון עוקבים. "בזמנו לא התרענו על כך ליוצרים רלוונטיים, והיה עלינו לעשות זאת - היוצרים שלנו תלויים בנו", אמרה החברה לאתר The Verge, והוסיפה כי היא עובדת מול אותם יוצרים כדי "להחזיר את הפרסומות היכן שהדבר ראוי".
הקטגוריה החדשה צוברת פופולאריות במהירות, עם יותר מ-50,000 עוקבים לאחר 3 ימים ועשרות שידורים חיים בכל רגע, שלחלקם אלפי צופים. מבדיקת ice עולה כי רבים מהם לכל הפחות גובלים בפורנוגרפיה, ומקרבים את טוויץ באופן מסוכן לאתרים כגון Just4Fans ו-OnlyFans, המעודדים במפורש אספקת שירותי מין וירטואליים תמורת תשלום.
לטוויץ' כ-15 מיליון משתמשים פעילים ביום, כ-140 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש ויותר מ-9 מיליון סטרימרים פעילים. לפי הערכה מחודש אוקטובר 2020, 91% מזמן הצפייה בשידורי משחקים באינטרנט היה בטוויץ', והיתר התחלק בין Facebook Gaming ו-YouTube Gaming.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הבעיה עם פורנוגרפיה? גם ככה כולם רואים את זה (ל"ת)
    ישראלית 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור