דיגיטל וטק

קנס של 1.5 מיליארד דולר: גוגל מקבלת בשורות טובות

בית המשפט הכללי באירופה ביטל קנס של 1.5 מיליארד דולר שהוטל על גוגל ב-2019 בשל פגיעה בתחרות בתחום הפרסום במנוע החיפוש שלה
שרון בירקמן | 
גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחרי סדרת הפסדים באירופה, גוגל רושמת ניצחון משמעותי: בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי ביטל קנס של 1.49 מיליארד יורו (1.66 מיליארד דולר) שהוטל עליה על ידי נציבות האיחוד האירופי בשנת 2019. הקנס הוא השלישי בסדרת קנסות עתק שהוטלו על החברה בסך כולל של 8.25 מיליארד יורו. הקנס הוטל בעקבות תלונה שהוגשה על ידי מיקרוסופט בשנת 2010.
הנציבות האירופית קבעה בהחלטתה משנת 2019 כי גוגל ניצלה את מעמדה הדומיננטי כדי למנוע מאתרים להשתמש במתווכים אחרים מלבד פלטפורמת AdSense שלה לפרסום מודעות המופיעות כתוצאות חיפוש ממומנות. 

אף שבית המשפט, הממוקם בלוקסמבורג, ביטל את הקנס, עמדת הנציבות מקובלת עליו ברובה. "בית המשפט מאשר את רוב הערכות הנציבות, אך מבטל את ההחלטה להטיל קנס של כמעט 1.5 מיליארד יורו על גוגל, בעיקר משום שלא נלקחו בחשבון כל הנסיבות הרלוונטיות בהערכת משך הזמן של הסעיפים החוזיים שנמצאו כלא הוגנים", כתבו השופטים.
נציבות האיחוד האירופי יכולה לערער על ההחלטה.
בשבוע שעבר, גוגל הפסידה בערעור אחר לבית הדין לצדק של האיחוד האירופי על קנס של 2.42 מיליארד יורו שהוטל עליה בעקבות ניצול לרעה של שירות השוואת המחירים שלה. קנס נוסף בסך 4.3 מיליארד יורו הוטל על החברה בשנת 2018 בעקבות סעיפים מגבילים בחוזים עם יצרניות אנדרואיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה