דיגיטל וטק
בכיר לשעבר בגוגל: רצינו להשמיד את המתחרים
עדויות חדשות במשפט ההגבלים העסקיים של גוגל: סמנכ"ל החברה דיוויד רוזנבלט קידם במודע את שליטת החברה בכל שלבי תהליך הפרסום
במסגרת משפט ההגבלים העסקיים כנגד גוגל שהחל ביום שני, הוצגו בדיון ביום רביעי שנערך עדויות המצביעות על כך שבכיר לשעבר בחברה התבטא בגלוי כי מטרת החברה היתה "להשמיד" את רשתות הפרסום המתחרות.
הבכיר, סמנכ"ל החברה דיוויד רוזנבלט, ניהל את תחום הפרסום החזותי בגוגל במהלך 2008-2009. "מטרתנו היא להשמיד את הרשתות המתחרות," צוטט. העדויות הוצגו על מנת לחזק את טענת משרד המשפטים האמריקאי נגד גוגל, לפיה החברה הפכה למונופול בשוק הפרסום המקוון.
רוזנבלט הצטרף לגוגל לאחר שזו רכשה ממנו את חברת הפרסום DoubleClick ועזב את החברה לאחר כשנה. רוזנבלט קידם את שליטתה של גוגל הן בשרתים למפרסמים והן ברשתות הפרסום, מה שיאפשר לה לקבל "מבט ראשון" על מקומות פנויים לפרסום. באמצעות בעלות על כל רכיבי השוק, החברה יצרה אקוסיסטם שבו היא שולטת על כל שלב בתהליך הפרסום ומקשה על מתחרים להיכנס לשוק. "המעבר בין הפלטפורמות הוא סיוט למפרסמים", צוטט, "גוגל יצרה משהו שדומה לבורסה של ניו יורק או לונדון".
עוד ב-
גוגל מכחישה את הטענות. לטענתה, היא מתמודדת עם תחרות עזה מצד חברות פרסום דיגיטליות אחרות ואין לה שליטה מונופוליסטית בשוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אני חוצן מארץ החוצנים. באתי להשמיד את עצמירונלי החוצן 09/2024/15הגב לתגובה זו4 0הבאתי את החללית שלי גם ביפ..ביפ..סגור
-
שלא נראה אותך יותר בייייייייייייייאנחנו בעד! 09/2024/15הגב לתגובה זו6 0ושהחללית לא תתקלקל לך באמצע השיגור יפיגורסגור