דיגיטל וטק

דליפת מידע ענקית בארה"ב: סכנה מידית לגניבת זהויות

Experis Cyber מזהירה: רשומות רגישות רבות שכוללות שמות, כתובות מגורים ועוד פורסמו ברשת על ידי גורמים זדוניים. כך התגלתה הפרשה. וגם: ממה אתם צריכים להיזהר בעקבות הפריצה?
מערכת ice | 
דליפת מידע (צילום שאטרסטוק)
דליפת ענק של מידע התרחשה במארגי החברה של National Public Data. החברה האמריקנית אוספת ומוכרת מידע עבור שימושים שונים, בין השאר עבור חוקרים פרטיים ועריכת בדיקות רקע. על-פי דו"ח שפרסמה Experis Cyber המידע שדלף כולל שמות, כתובות פיזיות, מספרי ביטוי לאומי ועוד. 
ככל הנראה, 2.7 רשומות עם מידע אישי דלפו במהלך המתקפה. האירוע התגלה לראשונה באפריל, כאשר המידע הוצע לראשונה למכירה על ידי האקר. באוגוסט הודלפה הגרסה המלאה של כל המידע שהודלף בפורום ברשת. המידע שהתפרסם בפורום לא כולל דרכי תקשורת עם האנשים שפרטיהם הודלפו (ללא מספר טלפון או כתובת מייל). 
רבים מאשימים את National Public Data בבניה של מאגר פרופילים אישיים של אנשים פרטיים. תביעה ייצוגית תוגש ככל הנראה נגד החברה שמנהלת, על-פי הדיווחים, את מאגר המידע שהודלף, Jerico Pictures. על-פי Experis Cyber, מעבר לסכנה המידית של גניבת זהות, קיימת סכנה מסוימת שהמידע ישמש גורמים זדוניים על מנת לסחוט או להונות אנשים אחרים. 
בשל הסכנה, Experis Cyber ממליצה לישראלים המתגוררים בארה"ב לבדוק את דוחות האשראי שלהם ולבחון אם בוצעה פעילות חשודה בחשבונם. קיימת גם אפשרות שהמידע הוצלב עם דליפות קודמות בהן נמסרו מספרי טלפון וכתובת מייל, ולכן החברה ממליצה גם לשמור על משנה זהירות מפני הודעות פישינג בטלפון או במייל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה