דיגיטל וטק

קנוניה בעמק הסיליקון: האם היתה עסקה סודית בין גוגל למטא?

מטא וגוגל ניהלו יחד קמפיין סודי שכוון במיוחד לבני 13-17 באמצעות פרסומות לאינסטגרם ביוטיוב, כך מדווח הפייננשל טיימס. בכך הפרו לכאורה שתי ענקיות התוכן את המדיניות של גוגל האוסרת על פרסום לילדים
מערכת ice | 
פייסבוק וגוגל משתפות פעולה עם האקרים (צילום pexels, unsplash)
גוגל ומטא הן שתי פלטפורמות הפרסום המקוון הגדולות בעולם ובימים רגילים הן מתחרות עיקשות זו של זו. האם ייתכן ששתי החברות שיתפו פעולה בקמפיין לפרסם את אינסטגרם בפלטפורמת הווידאו יוטיוב – ועוד לילדים? 
לפי דיווח חדש בפייננשל טיימס, שתי החברות עבדו יחד עם פרויקט שיווק במסגרתו גוגל איפשרה למטא לפרסם את אינסטגרם – ביוטיוב. הפרויקט כוון למשתמשי יוטיוב בגילאי 13 עד 17, עם פרסומות שקידמו את אינסטגרם המתחרה. 
על פי הדיווח, שיתוף הפעולה בין הענקיות החל בסוף השנה שעברה כאשר גוגל ניסתה לחזק את הכנסות הפרסום שלה ומטא ניסתה לשמר את הקהל הצעיר מול מתחרים אטרקטיביים כמו טיק טוק. 
הקמפיין טרגט קבוצת משתמשים שסומנה כ"לא ידוע" במערכת הפרסום. קבווצה זו נוטה לכלול משתמשים מתחת לגיל 18, מידע שהיה בידי גוגל. במסמכים שהגיעו לידי הפייננשל טיימס עולה שננקטו צעדים להסתיר את הכוונה האמיתית של הקמפיין. 

עוד עלה מהמסמכים שהגיעו לידי כלי התקשורת, כי החברות השיקו את הקמםפיין בקנדה בין פברואר לאפריל השנה, יחד עם Spark Foundry , חברה בת אמריקאית של ענק הפרסום הצרפתי פובליסיס. הצלחת הניסוי בקנדה הביאה להשקה ניסיונית של הקמפיין גם בארצות הברית, בחודש מאי. שתי תכניות הפיילוט הופעלו במתכונת מצוצמצמת ובוטלו על ידי גוגל עם פניית הפייננשל טיימס.
"אנו אוסרים על פרסומות שמתאימות אישית לאנשים מתחת לגיל 18, נקודה", נמסר מגוגל. "המדיניות הזו רחבה יותר מהדרישות והיא נתמכת באמצעי הגנה טכניים". 
בחברה לא הכחישו כי ייתכן שנעשה שימוש בפרצה של קהל ה“לא נודע”. מהחברה נמסר: “ננקוט גם בפעולות נוספות כדי לחזק את ההנחיות לנציגי המכירות שלנו שלא לסייע למפרסמים או לסוכנויות להפעיל קמפיינים המנסים לעקוף את המדיניות שלנו".
במטא דחו את הטענה שהבחירה בקהל ה“לא נודע” עוקפת כללים כלשהם. מהחברה נמסר כי היא מקפידה על המדיניות שלה כמו גם על מדיניות של מתחרים כאשר היא מפרסמת את שירותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה