דיגיטל וטק

טיקטוק מסתבכת שוב: במה היא מואשמת הפעם?

משרד המשפטים האמריקאי תובע את חברת האם של טיקטוק, ByteDance, בטענה להפרת חוקי הגנת פרטיות ילדים באינטרנט. מה יהיו ההשלכות האפשריות למהלך הזה על פעילות האפליקציה הפופולרית בארצות הברית?
רפאל בן זקרי | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) הגיש תביעה נגד טיקטוק וחברת האם שלה, ByteDance, בטענה להפרת חוק הגנת פרטיות ילדים באינטרנט (COPPA). התביעה טוענת כי טיקטוק אספה מידע אישי ממיליוני ילדים אמריקאים מתחת לגיל 13 ללא הסכמה נאותה.
הפעולה המשפטית מכוונת לעצור את הפגיעה לכאורה בפרטיות הילדים מצד טיקטוק ולדרוש עונשים אזרחיים ואמצעים נוספים. לפי התביעה, טיקטוק אפשרה לילדים לעקוף את מגבלות הגיל וליצור חשבונות באמצעות תאריכי לידה כוזבים ופרטי כניסה משירותים אחרים כמו גוגל ואינסטגרם. ה-DOJ טוען כי כישלונה של טיקטוק לאכוף ביעילות את מגבלות הגיל הוביל לאיסוף נרחב של נתונים ממשתמשים צעירים, הפרה של תקנות COPPA המחייבות הסכמת הורים לאיסוף נתונים מילדים מתחת לגיל 13.
תביעה זו מהווה חלק ממאבק נרחב יותר של הממשל האמריקני נגד טיקטוק, כולל חוק שנחתם על ידי הנשיא ג'ו ביידן שיכול לחייב את ByteDance למכור את החזקתה בטיקטוק בארה"ב עקב חששות מתמשכים בנושא פרטיות ואבטחת מידע. תוצאות התביעה עשויות להשפיע משמעותית על פעילותה של טיקטוק בארה"ב, במיוחד בנוגע לטיפול במידע משתמשים ועמידה בחוקי פרטיות.
מטיקטוק נמסר: "איננו מסכימים עם ההאשמות הללו, שרבות מהן מתייחסות לפרקטיקות ומקרים מהעבר שעובדתית אינם מדויקים או טופלו. אנו גאים במאמצינו להגן על ילדים, ונמשיך לעדכן ולשפר את הפלטפורמה כדי לעשות זאת. לשם כך, אנו מציעים חווית שימוש מותאמת גיל עם אמצעי הגנה מחמירים, מסירים באופן יזום משתמשים הנחשדים כקטינים, והשקנו באופן יזום תכונות בפלטפורמה, כמו מגבלות ברירת מחדל לזמן מסך, אפשרות צימוד משפחתי והגנות פרטיות נוספות לקטינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה