דיגיטל וטק

מומחה האנרגיה מתריע: ארה"ב תישאר מאחור במירוץ ה-AI

אלן ארמסטרונג, מנכ"ל חברת הצנרת הגדולה בארה"ב, מזהיר כי ללא אימוץ גז טבעי, ארה"ב לא תצליח להוביל במירוץ הבינה המלאכותית בעקבות הביקוש הגדל לחשמל הנובע מההתפתחות הטכנולוגית והשימוש הגובר במרכזי נתונים ובינה מלאכותית
רפאל בן זקרי | 
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות, הביקוש לחשמל בארצות הברית גדל באופן משמעותי, בעיקר בשל ההתפתחות הטכנולוגית המואצת ושימוש גובר במרכזי נתונים ובטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית. אלן ארמסטרונג, מנכ"ל חברת הצנרת הגדולה בארה"ב, Williams Companies, מזהיר כי אם ארה"ב לא תאמץ את השימוש בגז טבעי כדי לענות על הביקוש הגדל לחשמל ממרכזי נתונים, היא תישאר מאחור במירוץ הבינה המלאכותית.
בראיון ל-CNBC אמר ארמסטרונג: "הדרך היחידה שנצליח לעמוד בביקוש לחשמל והחשמול שכבר מתרחש היא באמצעות גז טבעי. אם נוותר על כך, ניפול מאחור במירוץ ה-AI". חשמול הוא תהליך שבו תעשיות, תחבורה, וטכנולוגיות שונות עוברות לשימוש בחשמל כמקור אנרגיה מרכזי.
חברת Williams Companies, המטפלת בכשליש מהגז הטבעי בארה"ב, מפעילה רשת צנרת באורך של יותר מ-30,000 מיילים. על פי דוח של חברת הייעוץ האנרגטי Rystad, הרחבת מרכזי הנתונים והגידול ברכבים חשמליים צפויים להוסיף 290 טרהוואט-שעה לביקוש לחשמל בארה"ב עד סוף העשור. גידול זה שווה לביקוש החשמל של טורקיה, הכלכלה ה-18 בגודלה בעולם.
בכירים בכמה מחברות החשמל הגדולות בארה"ב מזהירים כי כשלון בעמידה בביקוש זה יפגע לא רק במהפכת ה-AI, אלא גם בצמיחה הכלכלית הכללית בארה"ב. "אנחנו נתקע בקיר במהירות רבה אם לא יהיה לנו מספיק חשמל לעשות את מה שאנחנו רוצים בתחום ה-AI," אמר ארמסטרונג. "אני רואה בכך סוגיה גדולה של ביטחון לאומי."
הדיון על תפקידו של הגז הטבעי במענה לביקוש לחשמל מעורר מחלוקת, שכן המדינה מנסה לעבור לכלכלה מבוססת אנרגיה נקייה באמצעות הרחבת השימוש באנרגיות מתחדשות. "אלו שקידמו את עצמם כידידותיים לסביבה פנו אלינו ואמרו, 'אנחנו חייבים לעבוד איתכם. נגמרו לנו האפשרויות – אנחנו לא יכולים לעמוד בצרכים של הלקוחות שלנו בלי להשתמש בגז טבעי,'" אמר ארמסטרונג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה