דיגיטל וטק

מהפכה בטכנולוגיית ה-AI: הסוף לבעיית הסובלות מהמחלות הנדירות?

לרגל יום המחלות הנדירות, העמותה לתסמונת רט בישראל משתפת פעולה עם חברת  "D-ID" עבור קמפיין להעלאת המודעות לתסמונת הנדירה הפוגעת בבנות ולעיתים נדירות בבנים. מובילת תחום האימפקט בחברת D-ID: "הבינה המלאכותית אפשרה לילדות להשמיע לראשונה את קולן באופן אנושי ואותנטי"
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לרגל יום המחלות הנדירות שחל היום (חמישי), יצאה העמותה לתסמונת רט בישראל בקמפיין משותף יחד עם חברת "D-ID", המפיקה סרטונים בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית.
על ידי שיתוף הפעולה המדובר, בוצע קמפיין מיוחד אשר מטרתו העלאת המודעות לתסמונת הנדירה הפוגעת בילדות בשיעור של 1 ל-10,000 לידות, ולעיתים נדירות עוד יותר גם בבנים.
תסמונת רט היא מחלה גנטית, לא תורשתית, שהתסמינים שלה מתחילים להופיע בין גיל שנה וחצי לשנתיים וכוללים עצירה ואף נסיגה בהתפתחות המוטורית של הילדות הקטנות. אותה פגיעה מובילה, בין השאר, לנכות מוטורית קשה, אפילפסיה, ולאיבוד מוחלט של יכולת הדיבור. מכיוון שהילדות מסוגלות להבין את המתרחש סביבן, אך חסרות את היכולת לתקשר באופן מילולי, הן זכו לכינוי "מלאכיות הדממה".
במסגרת הקמפיין, ישודרו סרטונים של ילדות עם תסמונת רט, ובעזרת טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברת D-ID, הילדות הצעירות כמו ידברו בעצמן ויספרו את הסיפור שלהן.  מלבד זאת, העמותה משיקה קמפיין מימון המונים, שכל הכנסותיו ינוצלו לקידום מחקרים למציאת תרופה למחלה הקשה, ולשיפור דרכי הטיפול בילדות החולות.
סיגל הרץ תירוש, מנכ"לית העמותה לתסמונת רט: "מאז ה-7.10 נאלצנו להקפיא אירועי התרמה גדולים וחשובים, ולמעשה כמו רבים, אנו חווים את השלכות המלחמה על בשרנו והצורך בתרומות הפך לחיוני מאי פעם. דווקא בימים אלה אנו קוראים לכם ולכן להצטרף ולתרום לקמפיין למען העתיד של מלאכיות הדממה".
שירן מלמדובסקי סומך מייסדת Generative AI for Good ומובילת תחום האימפקט בחברת D-ID: "טכנולוגיית הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית של חברת D-ID אפשרה לילדות המקסימות, שלמרבה הצער כלואות בגופן, להשמיע לראשונה את קולן באופן אנושי ואותנטי ככל האפשר וזאת כדי להעלות מודעות למחלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה