תרבות ופנאי

"אם אני נהנית, אני כלבה ענקית": מדוע ספרד מעוררת סערה? | צפו

הלהקה שמייצגת את ספרד באירוויזיון, מורדת בקריטריונים של תחרות השירה האירופית שאוסרים על קללות. השיר "זורה" שמייצג את ספרד בתחרות ושפירושו "כלבה",  הינו שיר פמניסטי יוצא דופן. כיצד הגיבו הגורמים השמרניים בספרד?
מערכת ice | 
השיר זורה (צילום Eurovision Song Contest)
להקת "Nebulossa", שמייצגת את ספרד באירוויזיון, הפכה לאחד האתגרים הגדולים של התחרות הבינלאומית. הלהקה שמופיעה עם השיר "זורה", שפירושו 'כלבה' או 'זונה', מורדת השנה בקריטריונים של התחרות שאוסרים על קללות ושפה אלימה.
"אם אני יוצאת לבד, אני כלבה. אם אני נהנית, אני כלבה ענקית. אם אני חוזרת הביתה אחרי הזריחה, אני כלבה גדולה עוד יותר. אני חתיכת כלבה, אל תתעסק איתי", כך שרה הסולנית של הלהקה "Nebuloss".
השיר "זורה", שפירושו 'כלבה' או 'זונה', הינו שיר "פמניסטי" ששואף לעורר השראה בקרב הנשים ברחבי העולם. אך נראה כי לא כל הספרדים מתלהבים מהשיר שאמור לייצג אותם בתחרות הבינלאומית בשבדיה.
גורמים שמרניים הביעו את התנגדותם החריפה נגד השיר "זורה" ובאופן מפתיע אחת הפעילות הפמיניסטיות בספרד, סילביה קרסקו, ציינה כי השיר לא ראוי לייצוג המדינה באירוויזיון: "אף פמיניסטית לא תתמוך בשיר כזה. פתאום המילה 'זונה' היא מעצימה".
למרות שעל פי הקריטריונים של תחרות השירה הבינלאומית אסור לקלל בשירים, איגוד השידור האירופי, האחראי על האירוויזיון, ציין כי הוא אינו מוצא בעייתיות במילות השיר, מפני שהמילה "כלבה" מוזכר בשיר באופן סביר אך לצד זאת הדגישה כי ספרד תיחשב כמדינה עם השיר שעורר סערה רבה בתחרות האירופית.

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה