תרבות ופנאי

אופירה אסייג מגיבה לסערה: "אמרתי שלא יתנו להם לעשות צחוק מהמדינה"

פסק הדין התקדימי של בית המשפט העליון והנשיאה חיות שפורסם הערב ובעצם מבטל את חקיקת הכנסת, הכה גלים ועורר מחדש את הוויכוח הציבורי הנוקב. אחד השרים אף התנצל בפני חיילי צה"ל על הפסיקה, אופירה אסייג העלתה סטורי
מערכת ice | 
אופירה אסייג (צילום מסך קשת 12)
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מסיימת את תפקידה בעוד כשבועיים, הערב (שני) עם פרסום פסק הדין התקדימי על עילת הסבירות, ביצעה חיות את "אקורד הסיום המשפטי" שלה לכהונתה כנשיאה.
פסק הדין עורר סערה אדירה ומאיים להחזיר את המחלוקות החברתיות סביב הרפורמה המשפטית לרחובות, כפי שהיה בתקופה שמכינון הממשלה ועד המלחמה ב-7 באוקטובר. בפסק הדין החליטו השופטים לבטל את חקיקת הכנסת על תיקון חוק יסוד השפיטה, ובעצם החזירו את עילת הסבירות כמבחן שיפוטי קביל.
לאחר שהמערכת הפוליטית סערה והגיבה ומשני צידי המפה הפוליטית הגיבו לפסק הדין, כעת תורם גם של הסלבס ואנשי התקשורת להגיב, לאחר שחלקם היו במוקד הסערה ויש מביניהם מי שלקח חלק פעיל בהעצמת המחלוקת סביב אותה רפורמה משפטית של השר יריב לוין.
אופירה אסייג כתבה בסטורי שלה באינסטגרם: "אמא איזה דרמה משפטית ופוליטית! תמיד ידעתי... תמיד אמרתי שאין מצב שבג"ץ יתן להם לעשות צחוק ממדינה שלמה". ולאחר מכן פרסמה קטע מחדשות 12, בו נשמע קולו של אמנון אברמוביץ' אומר בהתייחסו ליריב לוין: "נדמה לי שמעולם לא גרם משפטן קלוש כל כך נזק גדול כל כך למדינתנו האחת והיקרה כל כך".

מתוך הסטורי של אופירה אסייג
מגיש תכנית הרדיו ופאנליסט הפטריוטים, יותם זימרי, צייץ בציניות: "חיות: אם אין לכם משהו מאחד לומר על הפסיקה, סתמו ת'פה". מני אסייג, כותב הסדרה שנות ה-80 ואחיו של שלום אסייג כתב: "אף פעם לא סמכתי על טיפוסים נפוחים מעצמם עם משענת כיסא שגבוהה 4 מטר מעל הראש שלהם".
העיתונאי ישי כהן צייץ: "שימו לב לדברים של השופט סולברג: "יוזמי החוק ביקשו להיתלות בדבריי, ואף כּינו אותו 'מתווה סולברג'. אילו הייתי מכהן כחבר בבית המחוקקים, לא הייתי תומך בתיקון, חסרונותיו עולים על מעלותי"."
העיתונאי נדב אייל כתב: "סיימתי את קריאת תקציר הפסיקה (16 עמודים). בג"ץ לא פסל את החקיקה 8:7 אלא הרבה יותר. גם שופטים שלא הסכימו לפסול את הסבירות לגמרי, הציעו להעניק לחקיקה פרשנות מצמצמת ביותר- בניגוד גמור לעמדות הממשלה כפי שהוצגו בבג"ץ. התשובה שקיבלה ההפיכה: פסיקה שאומרת שאפשר בהחלט לפסול חוקי יסוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה