תרבות ופנאי

משפיעני הרשת למען ההסברה הישראלית: איך ננצח את המלחמה בטיקטוק?

כניסיון להתמודד עם אתגר ההסברה ברשת הטיקטוק, מטה ההסברה האזרחי איגד השבוע את מיטב משפיעני הרשת ויוצרי התוכן מהמובילים בישראל על מנת להתמודד עם הבעיה ולצאת עם מטרה אחת - חיזוק הנרטיב הישראלי באחת מזירות ההסברה המורכבות ביותר ברשתות החברתיות

מערכת ice | 
יוצרי התוכן המובילים (צילום דוברות מטה ההסברה האזרחי)
מטה ההסברה האזרחי קיים השבוע האקתון הסברה בטיקטוק עם מיטב משפיעני הרשת ויוצרי התוכן המובילים בישראל. אל מטה ההסברה האזרחי הגיעו כ-200 אה צעירים ובני נוער להאקתון הסברה בטיקטוק בהנחייתם של משפיעני הרשת ויוצרי התוכן. 
זירת ההסברה בטיקטוק היא זירה מורכבת וקשה ביותר, המצריכה הבנה שכן היא מבוססת שימוש כמותי. הסיפור הישראלי מוסבר על ידי מעטים אל מול רבים. לצד זאת, הדור הצעיר צורך כיום חדשות ומידע דרך אפליקציית הטיקטוק. האפליקציה מעודדת העברת מסרים באופן קצר, מהיר ושטחי למדי. גם אלו, מסייעים להפצת הנראטיב הפלסטיני והעברת מסרים בפשטנות, חוסר דיוק ועיוות. בנוסף, לדעת רבים, הפלטפורמה אף חוסמת תוכן פרו-ישראלי ומקדמת תוכן פרו-פלסטיני.
אתגרים אלה מצריכים היכרות מעמיקה עם הפלטפורמה לשם יצירת הסברה ייחודית לטיקטוק. לשם כך, איגד מטה ההסברה האזרחי את מיטב משפיעני הרשת ויוצרי התוכן - מיטב המוחות הישראליים. אליהם חברו סטודנטים, תיכוניסטים, חניכי תנועות נוער ומועצת התלמידים והנוער הארצית - לארבע שעות ממוקדמות ואינטנסיביות במסגרתן יקבלו כלים פרקטיים ליצירת תוכן הסברה ויראלי, המותאם לאפליקציית הטיקטוק.
בין המנטורים באירוע הגיעו יוצרי תוכן מהשורה הראשונה בהם ענבל רז, אשלי ווקסמן בקשי, נבו עמרני, נויה כהן, שחר טבוך, איתי מרשל, נעמה בולשיט, איל אלסנר ואלעזר דנינו. 
אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה האזרחית ציין כי: "זכינו לארח בהאקתון צעירים וצעירות ויוצרי ויוצרות תוכן בטיקטוק מהשורה הראשונה. כולם חיים ונושמים את הטיקטוק ובכולם בוער דבר דומה - לספר את הסיפור הישראלי". לדבריו, "אנחנו לא תמימים. רשת הטיקטוק היא זירה מורכבת ביותר לעשיה הסברתית והיא מצריכה התייחסות מיוחדת."
"זו זירת קרב על הנרטיב ועל דעת הקהל העולמית. לשם כך, פנינו אל מיטב המוחות, שיחד, לצד צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ לערב אחד של יצירת תכנים שיסייעו במאבק לחיזוק הנראטיב הישראלי". לדעת אליאב, "האתגר המשמעותי ביותר להסברה הישראלית בטיקטוק הוא איך מעבירים מסרים מורכבים באופן קצר, קולח ופשוט לצופה הטיקטוק הממוצע".
עידו דניאל, ראש זירת הדיגיטל במשרד התפוצות ציין כי: "השילוב בין חברה אזרחית לממשלה חשוב לנו במערכה הזו, ואנחנו נמשיך לתמוך במגוון כלים ביוזמות אזרחיות חדשניות להעברת המסר הישראלי  במלחמה שנכפתה עלינו לצד המאבק במכחישי טבח ה-7 באוקטובר".
 
נבו עמרני, משפיען רשת מספר: "כמי שגר בארצות הברית לתקופה, אני יודע לספר על החשיבות של ההסברה כנגד האנטישמיות. הסכנה הממשית והתקיפות האנטישמיות ברחוב מורגשות מאוד. היום, עם העלייה באנטישמיות והאנטי - ציוניות בעולם - החשיבות בהסברה גדולה עוד יותר". על המפגש עם יוצרי התוכן הצעירים אומר עמרני: "הייתי קצת חסר תקווה לגבי העתיד של ההסברה אך כשהגעתי להאקתון, פגשתי נוער מדור הטיקטוק, נוער חכם ואכפתי. הם נתנו לי תקווה שיש לנו עתיד בהסברה בזירת הטיקטוק".
מטה ההסברה האזרחי הוא גוף ההסברה הגדול בישראל, שהוקם כ-48 שעות מפרוץ מלחמת חרבות ברזל על ידי אזרחים שזיהו את כשל ההסברה הישראלי. כיום המטה מונה יותר מ-30,000 שגרירים בארץ ובעולם, ו-2,000 מתנדבים במגוון תפקידי מפתח הפועלים כולם בהתנדבות מלאה למען המאמץ ההסברתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה