תרבות ופנאי

ההופעה התבטלה בגלל המלחמה? זה הפיצוי שמגיע לכם

המועצה הישראלית לצרכנות מודיעה: "דחיית מופעים  למועד עתידי מהווה שינוי מהותי של העסקה ולא ניתן לחייב צרכן לצפות בהופעה במועד שלא מתאים לו. יש להציע אפשרות לקבלת הכסף בחזרה"
מערכת ice | 
הופעה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במועצה לצרכנות התקבלו פניות צרכנים שהמופע שהיה אמור להתקיים, בוטל או נדחה למועד מאוחר יותר. המועד כרגע לא ידוע. צרכנים שביקשו לקבל החזר כספי מסורבים בטענה שהמועד לביטול העסקה חלף.
לעמדת המועצה לצרכנות, דחיית המופע למועד עתידי מהווה שינוי מהותי של העסקה ולא ניתן לכפות שינוי כאמור על הלקוח, אלא להציע לו לכל הפחות אפשרות לקבל את כספו בחזרה. בתחום המופעים והבידור ביטול המופע על ידי האומן, או על ידי חברת ההפקה הוא דבר שבשגרה (למשל בשל מצב בריאותו של האומן) ללא כל קשר למצב הבטחוני, הצרכנים מקבלים החזר כספי, קל וחומר בשעת חירום.

מובן כי ביטול כל המופעים פוגע בכיסן של חברות ההפקה  המשווקות  את המופע וכרטיסים,  אולם מאחר והצרכן לא קיבל את התמורה, לא ניתן לכפות עליו עסקה אחרת (למשל מופע במועד אחר).
לעמדת המועצה לצרכנות, במקרה שהמופע בוטל על ידי המארגנים, מדובר בהפרת חוזה ולצרכן מגיע החזר כספי מלא. יש לפנות לחברה שממנה נרכשו הכרטיסים וכן לחברת האשראי (בתנאי שחשבונכם טרם חויב) בדרישה לעצור תשלומים עתידיים בשל העדר תמורה. ככל שהעוסק מסרב להחזיר לצרכן את כספו והצדדים לא מגיעים להסכמות, לבית המשפט הסמכות לקבוע מה סכום ההחזר המגיע לצרכן.
המועצה עוד מסרה: "בשעת חירום זו, אנו קוראים  להתחשבות בנסיבות הייחודיות ולנהוג בהבנה כלפי הצרכנים  המבקשים לקבל את כספם בעקבות ביטול המופע  ולאפשר להם לבחור בין החזר כספי או שובר זיכוי למועד שקט יותר. לא ניתן לדרוש מהצרכנים לשלם את מחיר המלחמה. המועצה מקווה לחזרה מהירה ובטוחה לשגרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה