תרבות ופנאי

לבלות עם הילדים בלי לצאת מהבית? הנה הפתרון המושלם

מוזיאון ארץ ישראל עורך סדרת מפגשים אינטראקטיביים והרצאות בזום לכל המשפחה. האירועים יעסקו במטבעות עתיקים, חלל ואסטרונומיה. גם למבוגרים תתקיים הרצאה. אז מה בתוכנית ואיך נרשמים? כל הפרטים
מערכת ice | 
מוזום - מוזיאון לילדים בזום. מטבע עתיק (צילום יח"צ מוז"א)
בשעה שמרבית אזרחי ישראל ספונים בביתם על רקע מלחמת חרבות ברזל, מוז"א, מוזיאון ארץ ישראל תל אביב, עורך סדרה של מפגשים אינטראקטיביים והרצאות בזום לילדים ולמבוגרים - ללא תשלום. עבור ילדים יתקיימו ההרצאות "איך מגיעים לחלל?" ב-23 באוקטובר, "מוזום - מוז"א לילדים בזום" ב-24 באוקטובר ו"רחוק, קרוב - היקום מבעד לטלסקופ" ב-26 באוקטובר.
למבוגרים תתקיים לפי שעה הרצאה אחת ב-22 אוקטובר הנושאת את הכותרת "עבר, הווה, עתיד במטבעות ישראל". אם תהיתם מה הקשר בין אינסטגרם למטבעות בעולם העתיק? כמה עוקבים היו לאלכסנדר מוקדון אילו היה חי היום? ואיך כל זה קשור לממתקים בטיול השנתי? כל התשובות ינתנו במפגש זום חי, פעיל ומרתק ביום שלישי ה-24 באוקטובר בשעה 17:00, עבור ילדות וילדים מגיל 9 ומעלה. ההרשמה חינם באתר המוזיאון.

איך מגיעים לחלל? מה ההבדל בין טיל לחללית? מי היה הראשון שטס לחלל ומי דרך לראשונה על הירח? אלה רק חלק מהשאלות שנענה עליהן במפגש זום שיכלול גם פעילות יצירה מחומרים שיש בבית. המפגש בהנחיית אלה רץ, מנהלת עולם האסטרונומיה ויתקיים ביום שני 23 באוקטובר בשעה 17:00 לילדות וילדים מגיל 5 ומעלה. גם במקרה זה ההרשמה חינם באתר המוזיאון ויש להיערך עם חומרי יצירה. 

איך מגיעים לחלל? (צילום: יח"צ מוז"א)
רחוק, קרוב - היקום מבעד לטלסקופ. מי המציא את הטלסקופ? איך הוא פועל? איך תרם לגילויים המהפכניים של גלילאו גליליי? הצטרפו למפגש מרתק על ההמצאה המופלאה שמאפשרת לנו להמשיך ולגלות את סודות היקום האינסופי. לסיום ניצור  טלסקופ אישי המקרין כוכבים על התקרה. המפגש בהנחיית אלה רץ, מנהלת עולם האסטרונומיה ויתקיים ב-26 באוקטובר בשעה 17:00 לילדים מגיל 5 ומעלה.

רחוק, קרוב - היקום מבעד לטלסקופ (צילום: יח"צ מוז"א)
למבוגרים תתקיים הרצאה למבוגרים ביום ראשון, ה-22 באוקטובר. "עבר, הווה, עתיד במטבעות ישראל" היא הרצאה מרתקת של ד"ר יואב פרחי, אוצר ביתן קדמן למטבעות ומזכיר החברה הנומיסמטית בישראל ויו"ר סניף תל-אביב. מהו הקשר בין המטבעות היהודים בעת העתיקה למטבעות של מדינת ישראל? על ראשית הטביעה בכלל ואודות מטבעות היהודים בעת העתיקה בפרט.
 
בהרצאה תינתן סקירה של הסדרות שטבעה מדינת ישראל מ-1948 ועד היום, ונראה מה מקורם והקשרם של הסמלים שנבחרו להופיע על המטבעות.  לינק לצפייה באתר מוז"א.  בהמשך יתקיימו גם סדנאות עם אמני הביאנלה והאוצרים של ביתני המוזיאון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה