תרבות ופנאי

השחקן האהוב הוכרז כזוכה הגדול בפסטיבל הסרטים בחיפה

השחקן יובל סגל זכה השבוע בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של חיפה, בזכות תפקידו בסרט "סיפור חיים". הסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר הוא "החייל הנעלם"
מערכת ice | 
החייל הנעלם (צילום דוד סטוז מייסטר)
השבוע הוכרזו הזוכים הגדולים בפסטיבל הסרטים הבין-לאומי ה-39 חיפה. בחבר השופטים ישבו: דן וולמן, מרייט רייסנבק, גיום דה סיי, מיכל לביא, סטפן קומנדרייב, ואלו קבעו כי הסרט המנצח בפרס הסרט הטוב הוא "חייל נעלם".
הסרט הזוכה בוים בידי דני רוזנברג והופק על ידי יונייטד קינג פילמס. השופטים נימקו את הזכייה: "סרט מבוים היטב העושה שימוש יוצא מן הכלל באמצעי המבע הקולנועיים ומצליח לתאר דילמה של חברה שלמה בעתות מלחמה. למרות הדילמה הטראומטית הניצבת במרכזו, הסרט רגשי, מצחיק וטרגי בו זמנית, וסוחף את הקהל למסע הרפתקני בהובלת הדמות הראשית, שהאנרגיה המתפרצת  שלה ניכרת בכל פריים".
פרס הביכורים הוענק לסרט "לרוץ על החול" שבוים בידי אדר שפרן. כמו כן, הסרט זכה גם בפרס התסריט הטוב ביותר על שם ענת פירחי. התסריטאים הזוכים הם אסף זליקוביץ', יואב הבל ושראל פיטרמן.
השחקן המוכר יובל סגל זכה בפרס קרן תרבות חיפה למשחק בזכות תפקידו בסרט "סיפור חיים" שביימה טובה אשר. השופטים נימקו: "משחק עוצמתי של השחקן הראשי, שבאופן המשכנע ביותר מראה לנו כיצד המצב הכלכלי בו אנו חיים עלול להוביל למסקנות קטלניות. אובדן התקווה באפשריות העומדות בפני הדמות הראשית לשינוי חייה לטובה וייאושה, מחלחלים הלכה למעשה לצופה".

יובל סגל ב"סיפור חיים". צילום: טליה גלאון
נזכיר כי אתמול פורסם שהסרט התיעודי של כאן 11, "נוני עיוני" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות, והסרט "השמיעי קולך" זכה בציון לשבח. 
במקביל התקיימה גם תחרות "כרמל" לקולנוע בי-לאומי, ובו זכו סרטים שהגיעו מאיראן, גרמניה, מרוקו, צרפת שוודיה, ועוד. כמו כן, מענקי תעשיה בסך כולל של למעלה מ-140,000 שקל חולקו בפסטיבל הסרטים מפורום התעשייה חיפה 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה