תרבות ופנאי

סערה במזרקה: ראש העיר הודיע על הפרדה בין בנים לבנות

בעיר לוד נחנכה לפני כחודשיים מזרקת מים להנאת הילדים. אלא שראש העיר הדהים השבוע כשהודיע על הפרדה מגדרית ושעות נפרדות לבנים ובנות. בעקבות התגובות הנזעמות – החליט לחזור בו ולבטל את ההפרדה
מערכת ice |  2
מזרקת השטוצרים בלוד (צילום מתוך פייסבוק)
ההפרדה המגדרית מגיעה גם לערים לא חרדיות? מזרקת מים לילדים שנחנכה בלוד עוררה סערה השבוע, אחרי שראש העיר יאיר רביבו הודיע על שעות רחצה נפרדות לבנים ולבנות. בעקבות הסערה שחוללו דבריו, החליט לחזור בו.
הסיפור על מזרקת "שטוצרים" בלוד נחשף ב"ישראל היום". בעקבות פרסום בדף הפייסבוק של ראש העיר על שעות הרחצה המותרות בהפרדה מגדרית, ושעות אחרות בהן המזרקה פתוחה לכולם ללא הפרדה.
התגובות שקיבל מהתושבים היו נזעמות והיו ששאלו מדוע צריך הפרדה במזרקה שהיא מקום ציבורי, ולא בריכה, וגם מה יעשו אימהות שמגיעות עם ילד וילדה? "כאן לא בני ברק ולא מאה שערים", כתבו ההורים.
בעקבות הביקורת, החליט ראש העיר לחזור בו מהרעיון, והודיע כי המזרקה תהיה פתוחה לכולם. "חשוב לנו להיות קשובים לרחשי לב הציבור", הגיבה העירייה, לאחר מחשבה רבה, החלטנו על ביטול השעות הנפרדות כדי שכולם ייהנו מהמזרקה על בסיס של שוויון מגדרי".
במרץ השנה עוררה סערה דומה החלטה של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן להוציא לפועל פיילוט שיאפשר רחצה נפרדת בשני מעיינות אחרי שעות הפעילות. המטרה של הפיילוט לאפשר גם לציבור החרדי להנות ממיטב המעיינות בישראל – תחילה במעיין עין צוקים הסמוך לים המלח ובגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש מספיק בעיות ומתחים בלוד.
    אחד העם 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להוסיף עוד נטל על הציבור. טוב שראש העיר התעשת.
    סגור
  • 1.
    איכסה
    תושב לוד 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעקרון לא מבין את ההורים.כעת יש עירבוביה של בני השפחה בגועל רב...לפחות עם הפרדה בשעות מסויימות הייתה קצת הרווחה....
    סגור