תרבות ופנאי

הטריילר של "גולדה" נחשף לראשונה: צפו בהלן מירן כראש הממשלה

חודש לפני שהסרט המדובר בכיכובה של הלן מירן מגיע לאקרנים: הערב נחשף לראשונה הטריילר הרשמי של "גולדה", בבימויו של גיא נתיב, העוסק בעשרה ימים במלחמת יום הכיפורים 
מערכת ice | 
הסרט "גולדה" (צילום מתוך אתר imdb)
"גולדה", סרטו המדובר של גיא נתיב יעלה לבתי הקולנוע בארץ ובעולם רק בעוד חודש (24.8.2023), אבל הערב (שלישי) נחשף לראשונה הטריילר הרשמי.
הסרט "גולדה" בכיכובה של הלן מירן, השחקנית הבריטית עטורת הפרסים המגלמת את גולדה מאיר - האישה הראשונה והיחידה שכיהנה כראש ממשלה בישראל. במלאות 50 שנה למלחמת יום כיפור, גיא נתיב הבמאי זוכה האוסקר (סקין), והתסריטאי ניקולס מרטין (פלורנס פוסטר־ג'נקינס) מגוללים את מהלך האירועים הטרגי שהוביל להכרעותיה הגורליות, שהתקבלו בעודה מתמודדת בסתר עם מחלת הסרטן, ומציגים את סיפורה של אומה שניצבה בפני משבר היסטורי.

האיפור האינטנסיבי מעניק למירן את המראה הייחודי של ראש הממשלה הישראלית, סביבתה שוחזרה בדקדקנות, ויחד עם כישורי המשחק הפנומנליים שלה, נשאבים הצופים אל תוך המערבולת של המלחמה, בין ענני עשן הסיגריות.
לצד מירן, מככב בסרט קאסט מרשים של שחקנים: לייב שרייבר (ריי דונובן) כהנרי קיסינג'ר, קאמי קוטן (10 אחוז) בתפקיד לו קדר העוזרת האישית ואשת סודה של גולדה, והשחקנים ישראלים: ליאור אשכנזי, שמגלם את הרמטכ"ל דוד "דדו" אלעזר, רמי הויברגר כשר הביטחון משה דיין, דביר בנדק כראש אמ"ן אלי זעירא, רותם קינן כראש המוסד צבי זמיר ואוהד קנולר כאריק שרון.
"גולדה" - אנגליה, 2023. 100 דקות. דובר אנגלית, מתורגם לעברית. מופץ ע"י סרטי יונייטד קינג.
 
הבמאי גיא נתיב סיפר רגע לפני: "גולדה" עוסק בעשרה ימים במלחמת יום הכיפורים ב-1973, שבמהלכם ראש ממשלת ישראל, גולדה מאיר, נאלצת לקבל חלק מההחלטות החשובות בחייה. הסרט צולל למה שהתרחש בתוך תוכה מבחינה מנטלית ופיזית, ולאופן שבו היא ניהלה את הגרועה שבמלחמות ישראל".
על העבודה עם הלן מירן אמר נתיב: "אני תמיד אומר שאני לא יודע איך אעבוד עכשיו עם שחקנים אחרים כי העבודה איתה היתה כל כך מושלמת בכל מובן. כשהצטרפתי לפרויקט, הלן כבר היתה מחוברת אליו. קיימנו שיחת זום באמצע מגפת הקורונה והיא שאלה אותי למה אני חושב שהיא צריכה לגלם את גולדה. עניתי לה, 'יש לך את הנשמה, יש לך את האינטליגנציה, יש לך את ה'ווייב' של גולדה. בשבילי כישראלי וכיהודי, זה לא משנה שאת לא יהודייה, את אחת השחקניות הגדולות של זמננו ומבחינתי, את גולדה'. כשראיתי אותה ביום הראשון על הסט עם כל התותבות, הייתי המום. נשמטה לי הלסת וחשבתי, 'זאת גולדה'. היא ממש העבירה כל ניואנס וכל תנועה. אני אסיר תודה שעבדתי עם אגדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה