תרבות ופנאי

טל מוסרי מעורר סערה: התייחס למחאה, כוכב ההצגה נטש

מוסרי נדרש להעביר מסר לקהל מטעם 'הבימה', מה שגרם לכוכב ההצגה "קזבלן", עופר חיון, לרדת מהבמה בזעם. סובביו טענו כי הוא עשה זאת משום שלא היה מוכן לשמוע את הקהל מתווכח גם בכותלי ההיכל על החקיקה, רק לאחר שנפסקו הצעקות שהחלו לאחר דבריו של מוסרי, הוא התרצה וחזר
מערכת ice | 
טל מוסרי (צילום מתוך האינסטגרם)
בלאגן גדול נגרם אמש (שני), בסיום ההצגה המצליחה "קזבלן" בתיאטרון הבימה בתל אביב בעקבות דבריו של טל מוסרי, על רקע המחאות האלימות בנתיבי איילון לאחר אישור החוק לצמצום עילת הסבירות.
מוסרי נדרש להעביר מסר לקהל מטעם 'הבימה', מה שגרם לאחד מכוכבי המופע עופר חיון, לו תפקיד רראשי, לרדת מהבמה בזעם. סובביו טענו כי הוא עשה זאת משום שלא היה מוכן לשמוע את הקהל מתווכח גם בכותלי ההיכל על החקיקה, רק לאחר שנפסקו הצעקות שהחלו לאחר דבריו של מוסרי, הוא התרצה וחזר.
מוסרי אמר לקהל בשם התיאטרון: "רגע לפני שכולנו יוצאים למציאות שבחוץ, אנחנו כולנו עומדים כאן הערב בלב כבד וברגשות מעורבים, הנהלת התיאטרון החליטה, על אף האירועים החריגים, להמשיך לקיים את הפעילות התרבותית ואת כל ההצגות כרגיל בערב הזה. יחד עם זאת אנחנו מבקשים לומר כי אנו מצרים על המצב החמור שנקלענו אליו כולנו. אנו מצרים על היעדר ההידברות, על שנאת החינם, על השסע החברתי הקיצוני שאנחנו חווים ועל הרוח השלילית המנשבת בין שני צדי המתרס".
בקהל החלה מהומה. חלק טענו: "טוב שיש רפורמה", מוסרי לא הפסיק את דבריו: "אנחנו שרנו עכשיו ב'קזבלן' על דמוקרטיה, בעוד מחוץ לאולם התיאטרון יש שזועקים מדם לבם לשמור על ערכי הדמוקרטיה ונרמסים על ידי מכת"זיות. על בימת מסקין מציגים את 'לאופולד-שטאט', אלגוריה בימתית על חברה שהולכת ומתפוררת מדמוקרטיה לדיקטטורה, בזמן שהמציאות שלנו בישראל 2023 הולכת ונשרפת והחברה שלנו קרועה לשניים. בשבוע הזה, שבו אנחנו מציינים את תשעה באב, עלינו לזכור שאין לנו ארץ אחרת וכולנו עם אחד".
למאקו הוא הסביר: "המסר שקראתי היה בשם תיאטרון הבימה, הוא בעיקר היה מאחד ומחבר כי זאת תפקידה של האומנות והתרבות. אני חוזר שוב על המשפט שאיתו סיימתי את דבריי ובו אני מאמין בכל לבי, דווקא בשבוע שבו אנו מציינים את תשעה באב עלינו לזכור שאין לנו ארץ אחרת ועד אחד אנחנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה