תרבות ופנאי

מטורף: נחשף הקשר המשפחתי בין גולדה מאיר להלן מירן שמגלמת אותה

נעמה לנסקי מצוות המחקר של MyHeritage: "מחקר שערכה חברת ההייטק MyHeritage, מגלה כי השחקנית הלן מירן וראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר - הן למעשה קרובות משפחה רחוקות. שורשיהן של השתיים מגיעים מרוסיה. למירן, בת למשפחת הצאר הרוסית ולמאיר, בת למשפחה ממעמד הפועלים, קרובי משפחה משותפים הכוללים אפילו את נשיא המדינה הראשון ד"ר חיים ויצמן"
מערכת ice |  1
גולדה מאיר בגילומה של הלן מירן (צילום מסך)
פסטיבל הקולנוע ירושלים וסרטי יונייטד קינג ערכו הבוקר מפגש עיתונאים עם אורחי וכוכבי הסרט "גולדה", סרטו של זוכה האוסקר של גיא נתיב, בכיכובה של זוכת האוסקר הלן מירן שיפתח הערב את פסטיבל הקולנוע ירושלים ה‐40 וייצא בבתי הקולנוע הארץ ובעולם ב-24 באוגוסט 2023.
מפגש העיתונאים נערך במעמד השחקנית זוכת האוסקר הלן מירן, במאי הסרט גיא נתיב, מפיק הסרט ניקולס מרטין, השחקן ליאור אשכנזי, אשר מגלם בסרט את הרמטכ״ל דוד "דדו" אלעזר. באירוע נכחו גם שלושת נכדיה של גולדה מאיר: גידי מאיר, דניאל מאיר ושאול רחבי. את מסיבת העיתונאים הנחתה שפרה קורנפלד.

מתוך דבריו של הבמאי גיא נתיב, אשר פתח את מסיבת העיתונאים: ״ההתרגשות בשיאה לכבוד הגעתה של השחקנית זוכת האוסקר, הלן מירן. הלן הגיעה בתקופה מאתגרת, ההקרנה בארץ יותר מרגשת מהקרנה בכל פסטיבל אחר בעולם".
השחקנית הלן מירן גילתה בקיאות בנעשה בארץ: ״כולנו משפחה אחת גדולה. בזמנים של קושי והפגנות ברחובות חשוב לגלות אחדות".
על גולדה מאיר אמרה מירן: ״גולדה היא לחלוטין הדמות הכי יוצאת דופן שגילמתי, ההיסטוריה, המחויבות שלה למדינה. אישה חזקה שהיה מדהים לחקור ולצלול אל המוח והעור שלה. היה לה המון במשותף עם המלכה אליזבת הראשונה, לשתיהן הייתה מחויבות יוצאת דופן למדינה שלהן. המחויבות באה לידי ביטוי באופן אישי, משפחתי, מדיני. הן הקדישו את כל חייהן למדינה שלהן. גולדה הייתה דמות נובל. היא הייתה צריכה לקחת אחריות ולקחה אחריות שלא כמו מנהיגים אחרים. ביקרתי לראשונה בישראל ב-1967 ואני מתרשמת כל פעם מחדש איך ישראל מתקדמת ומתפתחת".
השחקנית התייחסה לעובדה שהיא אינה יהודייה ובכל זאת משחקת את גולדה מאיר: ״למדתי לאורך השנים מה הוא המושג 'ליהוק עיוור צבעים', מנקודת המבט שלי יש את הבן אדם הנכון לתפקיד הנכון. כל אדם יכול לשחק כל תפקיד. אני מודה מאוד על ההזדמנות. בסוף כולנו אותה המשפחה".
מפיק הסרט גולדה, ניקולס מרטין, הוסיף: ״אפשר להשוות את גולדה למנהיגה מודרנית. אני מקווה שהדמות של גולדה תעזור גם למצב באוקראינה, האזרחים באוקראינה הכניסו את גולדה לליבם".
במהלך המפגש נחשף לראשונה הקשר המשפחתי בין הלן מירן לבין גולדה מאיר באמצעות נציגי חברת MyHeritage שעלו לבמה והעניקו למירן את תעודת אילן היוחסין. נעמה לנסקי מצוות המחקר של MyHeritage: "מחקר שערכה חברת ההייטק MyHeritage, המובילה העולמית לחקר וגילוי היסטוריה משפחתית לקראת יציאת הסרט 'גולדה', מגלה כי השחקנית הלן מירן וראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר - הן למעשה קרובות משפחה רחוקות. שורשיהן של השתיים מגיעים מרוסיה. למירן, בת למשפחת הצאר הרוסית ולמאיר, בת למשפחה ממעמד הפועלים, קרובי משפחה משותפים הכוללים אפילו את נשיא המדינה הראשון ד"ר חיים ויצמן. שורשיה של מירן מגיעים, בין היתר, גם למשפחת המלוכה הבריטית: היא בת דודה רחוקה של המלכה אליזבת השנייה, שגם אותה גילמה בעבר - תפקיד עליו זכתה באוסקר". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני בהלם... לא יכול להיות.
    לבנת חבלה 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואת מי זה מעניין ???
    סגור