תרבות ופנאי

יד שנייה מכוכב: המחיר ההזוי שבו נמכרה גיטרה שבורה

גיטרה שניפץ קורט קוביין, הסולן המנוח של להקת הרוק האמריקנית נירוונה, נמכרה במכירה פומבית בכמעט 600,000 דולר
מערכת ice | 
קורט קוביין (צילום צילום מסך יוטיוב)
גיטרה שניפץ קורט קוביין, הסולן המנוח של להקת הרוק האמריקנית נירוונה, נמכרה במכירה פומבית בכמעט 600,000 דולר. ה-Fender Stratocaster השחורה הייתה צפויה להימכר בעשירית מהסכום הזה במכירה הפומבית בבית הארד רוק קפה שבניו יורק.
קוביין, שנטל את חייו ב-1994, היה ידוע בשל הופעות האינטנסיביות שלו. הגיטרה נהרסה כשנירוונה עבדה על האלבום הכי פופולרי שלה - Nevermind - בתחילת שנות ה-90. אף שהיא שוחזרה מחלקיה השבורים, אי אפשר לנגן עליה. 

הכלי חתום בידי כל שלושת חברי הלהקה בטוש כסף. הוא כולל גם כתובת חיבה של קוביין לחברו ושותף הפעולה המוזיקלי מארק לנגן שמת בשנה שעברה. קוביין, שלעתים קרובות איית את שמו לא נכון, חתם על הכלי "Kurdt Kobain". ידוע שחלוץ הגראנג' ניפץ מספר פנדר סטרטוקאסטרים במהלך הקריירה שלו.
 
"האיש כעס, והיית יכול להרגיש את זה על הבמה. והיית מרגיש שדרך הדרך שהוא יתייחס לכלי הנגינה שלו", אמר קודי פרדריק מ-Julien's Auctions לסוכנות הידיעות AFP.
הפנדר סטרטוקאסטר יצא למכירה במחיר מוערך של 60,000-80,000 דולר. ג'וליינס כינה את הצעת הסיום בסך 596,900 דולר "מדהימה". על פי בית המכירות הפומביות, קוביין נתן את הגיטרה ללנגאן במהלך החלק הצפון אמריקני של סיבוב ההופעות Nevermind של נירוונה ב-1992.
זהות הקונה אינה ידועה. הכרוזים מכנים את הבעלים הקודם בשם טוני פאלמר. לפני שנתיים הגיטרה האקוסטית שקוביין השתמש בה להופעה האגדית שלו ב-MTV Unplugged בסוף 1993 נמכרה ב-6 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה