תרבות ופנאי

אייל גולן מגורש: "לא ראוי להופיע, יש נגדו טענות חמורות"

"לא ראוי כי אדם, שיש נגדו טענות חמורות להתנהגות מינית פוגענית בקטינות וביזוי נשים, יופיע באירוע של מוסד אקדמי מוכר בישראל", כך נכתב במכתב ששגרה שדולת הנשים לדיקן הסטודנטים באוניברסיטת אריאל
מערכת ice |  16
אייל גולן (צילום יוטיוב/ ערוץ 24)
שדולת הנשים ממשיכה את המאבק נגד הופעתו של אייל גולן ביום הסטודנט באריאל. אחרי שבשבוע שעבר נעשתה פנייה ליו"ר התאחדות הסטודנטים באוניברסיטה, הערב (שלישי) פנתה השדולה לדיקן הסטודנטים פרופ' שמואל שחם, בטענה כי קיום ההופעה מנוגד לתקנון האוניברסיטה.
כך כתבו לו: "אנו פונות אליך בעקבות התכנון של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת אריאל, שאושר כפי הנראה על ידי הנהלת האוניברסיטה, להזמין את אייל גולן להופיע באוניברסיטת אריאל, בפני הסטודנטיות והסטודנטים, ביום הסטודנט שיתקיים ביום שלישי, ה-30/5/2023".
"כזכור, במסגרת פרשת "משחקי חברה" שהתפרסמה בנובמבר 2013 נבדקו חשדות לעבירות מין חמורות בסביבתו הקרובה של הזמר. נגד דני ביטון, אביו של אייל גולן, אף הוגש כתב אישום חמור והוא הורשע בשורת עבירות מין בהן הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות, עבירות של הבאת אדם לידי מעשה זנות, שידול ושיבוש מהלכי משפט. ביטון אף ריצה עונש מאסר בגין המעשים. יחד עם זאת, התיק נגד אייל גולן נסגר בפברואר 2014 בעילה של חוסר ראיות מספיקות (ולא העדר אשמה) והוא לא הועמד לדין על המעשים בהם נחשד".
"העדויות שנשמעו בתחקירם של אורלי וילנאי וגיא מרוז, מפי שלוש הנערות שהיו המתלוננות בתיק (לפחות אחת מהן קטינה), עולה חשד כי לא רק ביטון הוא שביצע את העבירות אלא כי אף גולן עצמו היה שותף למעשים ודרש מהנערות שביקשו את קרבתו לבצע מעשים מיניים בחבריו (ובלשונו "לפנק" אותם). הנערות אף שיתפו במניעים שבגינם לא סיפרו על חלק מהמעשים בעת שהחקירה התנהלה, על הבושה ועל הפחד שחשו ועל כך שחשבו בשעתו כי עליהן "לגונן" על גולן".
"עו"ד לבנת מלמד, שניהלה את התיק מטעם הפרקליטות, ענתה בתשובה לשאלת המראיינים אם "הגעתם לחקר האמת בפרשת משחקי חברה?" את התשובה הבאה: "לא. לא. נשארו לי פה הרבה דברים שהם נשארו פתוחים". יתרה מזו, בנובמבר 2022 פורסם כי אייל גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. תיק זה עודנו מתנהל".
"לאור כל אלה, ברור כי כתם מוסרי ענק מרחף מעל אייל גולן ומעל ההחלטה להזמינו להופיע בפני הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת אריאל. הדבר אף עלול לפגוע ברגשותיהן של סטודנטיות רבות, כפי שעולה גם מהתגובות לפרסומים באמצעי התקשורת על ההופעה ומהעובדה כי נשלח מכתב ממרצי ומרצות האוניברסיטה נגד קיומה של הופעה זו".
"על פי תקנון האוניברסיטה, כל פעילות ציבורית ופוליטית בקמפוס מחויבת שלא לעמוד בסתירה למטרות האוניברסיטה ולעקרונותיה. אנו רוצות להאמין שמטרות האוניברסיטה ועקרונותיה לא עולים בקנה אחד עם קיומה של הופעה של אדם שפעל לפי המפורט לעיל. זאת ועוד, בהתאם לתקנון, מארגני הפעילות חייבים לקבל את אישור האוניברסיטה מראש לקיומה של הפעילות, וכי אגודת הסטודנטים והסטודנטיות יכולה להשתמש בשירותי האוניברסיטה לפעולות תרבותיות לאחר תיאום עם דיקאן הסטודנטים".
"נדמה כי סעיפים אלו נכתבו בדיוק למקרים מן הסוג הזה, באופן המחייב אתכם כרקטור ודיקאן, ואת הנהלת האוניברסיטה שלא לאשר קיומה של הופעה כאמור. ברור כי לא ראוי שאדם, שיש נגדו טענות חמורות להתנהגות מינית פוגענית בקטינות וביזוי נשים, יופיע באירוע של מוסד אקדמי מוכר בישראל".
"מצופה מכם, כאוניברסיטה, להציב רף ערכי בסיסי לאמנים ואמניות המופיעים בשטחיה. בנסיבות אלה, אנו קוראות לך להורות על ביטול ההופעה לאלתר. יש די והותר אמנים ואמניות שישמחו להופיע באוניברסיטת אריאל ואנו בטוחים שלא תידרשו למאמץ רב על מנת לאתר כאלה, בפרק הזמן שנותר עד לקיומו של יום הסטודנט".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    אייל גולן
    יקיר יהודה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שערוצי התקשורת מנהלים המדינה ככה זה אייל איש חסד אמיתי מגיעלו
    סגור
  • 11.
    אייל גולן
    יקיר יהודה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל הוא איש חסד אמיתי וזמר ענק,לא מגיע אוהבים אותך אייל
    סגור
  • 10.
    שלא יופיע בכלל!
    תמי 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אכן צודקות. אני בכלל לא הייתי מאפשרת לו להופיע בכל מקום
    סגור
  • 9.
    אייל גולן
    אמא שלו 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצויין..צריך לאייד אותו.. חולה מין ..ברמת על דופק ילדות קטנות כשיש לו בבית בנות..אבא ל 2 בנות נראה מה יספר לבנותיו ..איך היה בלשכב עם ילדות . צריך לגרש אותו ולייבש אותו מעולם לא לקח אחריות על פשעו
    סגור
  • 8.
    פדופילים
    איציק 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לצערנו יש הרבה פדיפולים בארץ ישראל וחייב לטפל בהם
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    צביעות,
    ד,ד 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי לא שמע על הסרסור בחיילות עם מחבלים, ואיפה היו הנשים האלה,ומה עושה שרים שהיו הקדנציה הקודמת שעננה של ניצול מרות,זה תלוי מי אתה ,מצבי עורך,או לאיזה מחנה אתה שייך,
    סגור
  • 6.
    כנראה שהכתם לא נימחק (ל"ת)
    אביתר 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    זה נכון ללא ספק
    הממ 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הבחור דוחה, פדופיל, עומד חו כל הזמן, מתחתן עם בחורות שצעירות ממנו ב20 ו30 שנה מתחיל עם כל אחת, בוגד סדרתי, פשוט גועל מה עוד יש לומר?! היה עםמאביו וסוכנו במיטה עם נערות בנות 17-18 זה גועל נפש כשהו בן 40 בזמנו! האם זה הגיוני?!
    סגור
  • 4.
    אייל גולן מגורש
    לאה 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לא שמעתי את שדולת הנשים מגיבה שמועות על חכ' סער.מעניין לא?! הטענות לא פחות חמורות אבל הן לא זוכות לתשומת הלב .
    סגור
  • 3.
    הרסתן את התא המשפחתי אתן צבועות
    צבועות 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אני אשה ואומרת לכן שלא משנה מה תעשו תמיד אהיה נגדכם.
    סגור
  • 2.
    לא לתת
    emily 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 5
    צריך לרדוף אותו לתמיד, ולא לתת לפושע הזה לעלות לבמות ציבוריות בכלל, ולמוסדות חינוך בפרט. אני לא מתפלאת שההזמנה באה מאריאל שם לומדים ומלמדים תתי רמה
    סגור
  • תתבייש
    פיני 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאני רואה את הסגנון של הת.גובה שלך. אני מבין מה זה תת רמה .... ומי זה תת רמה
    סגור
  • 1.
    צודקות כל הכבוד
    הברבור הירוק 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אי אפשר לעצום עינים ולתת במה למעשים משפילים
    סגור
  • לל (ל"ת)
    עעע 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אומללות
    Aa 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמה כואב לאנשים ליראות מישהו מצליח
    סגור
  • תלמד לכתוב טרם אתה מגיב. "לראות" ולא "ליראות".
    אלון 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם כי אתה בהחלט מתבטא כמו אוהד אייל ביטון ממוצע, בור ועם הארץ.
    סגור