תרבות ופנאי

טום הנקס: אני יכול להופיע בסרטים לאחר מותי

טום הנקס מביע לראשונה את דעתו על תעשיית הקולנוע בצל ההתפתחות של הבינה המלאכותית. לדעתו, התחום רק הולך להתפתח יותר ויותר, עד כדי כמעט שליטה מוחלטת, אך הוא מהווה סכנה ממשית לזכויות של הנפשות הפועלות בתעשייה
מערכת ice | 
טום הנקס (צילום ויקיפדיה/ John Bauld)
רבות כבר נידון על השפעתה של הבינה המלאכותית על רבדים שונים בחיינו, אך לאחרונה הדיון מתמקד בעיקר בהשלכות של הבינה על האומנות ובפרט על כותבים ושחקנים. מי שמצטרף השבוע לדיון הוא השחקן הוותיק טום הנקס שמעיד כי הגילדות השונות בתחום עוסקות בזה באופן בלתי פוסק.
לדבריו של הנקס, כיום הטכנולוגיה יכולה לשחזר את דמותו ולהפוך אותה לצעירה יותר בעשרות שנים עבור סרטים חדשים, אותם ניתן ליצור גם אחרי שהוא ילך לעולמו. יותר מזה, הוא עמיד שהוא יכול להפיק כעת שבעה סרטים מסוג זה שיהיו מופצים לאחר לכתו.
נוסף על כך, הוא מעיד שלא מדובר בבשורה חדשה: "זה תמיד היה ברקע. הפעם הראשונה שעשינו סרט שכלל כמות גדולה של תוכן ממוחשב - תוכן שתרתי משמע כלל את הנראות שלנו - היה סרט שנקרא 'רכבת לקוטב'".
הוא הוסיף: "ראינו את זה בא, ידענו שתהיה היכולת הזה לקחת מספרים מהמחשב ולהפוך אותם לפרצוף ודמות". הוא מוסיף ואומר שהדיון המשפטי בנושא מציף את הגילדות שמטרתן למצוא גיבוי לאומנים השונים כדי שהם לא יהפכו לכלי מסחרי פתוח לכול ללא עלות.  
כמו כן, הוא מעיד כי לדעתו בעתיד לאנשים פשוט לא יהיה אכפת שסרטים ותוכן ויזואלי בכללי יהיה מבוסס על בינה מלאכותית ולכן הוא לא צופה שזה יהווה בעיה, למעט הבעיות המשפטיות שנוגעות לזכויות יוצרים. דילמה כזו בדיוק כבר הגיעה דווקא לתעשיית המוזיקה, שם ספוטיפיי מנהלת מאבק להוריד שירים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית כדי שישמעו כמו אומנים מובילים, בהם דה וויקנד ודרייק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה