תרבות ופנאי

רשות המסים מחזירה לקהילה: זו העדות המטלטלת ששמעו העובדים

כחלק מפרויקט "זיכרון בסלון" אירחו חברי מטה מכס אילת של רשות המסים את ניצול השואה, אבנר כרם, ששיתף אותם בסיפור חייו המצמרר. גם במשרד הפנים והמוסד התייחדו עם זכר הנופלים ושמעו עדויות של ניצולים
מערכת ice | 
מכס (צילום פלאש 90/ משה שי)

כחלק מפרויקט "זיכרון בסלון" אירחו חברי מטה מכס אילת של רשות המסים את אבנר כרם, ניצול שואה, ששיתף אותם בסיפור חייו המצמרר. כרם איבד את הוריו שנרצחו בידי הנאצים, בגיל שנתיים, והגיע לארץ בתום מסע תלאות עם אחיו. בסיום ההרצאה העניק גובה המכס תעודת הוקרה וזר פרחים לכרם.

כמו כן, היום (שלישי) גם התקיים במשרד הפנים טקס יום השואה והגבורה בהשתתפות עובדות ועובדי המשרד. העובדים התייחדו עם זכרם של ששת המיליונים, נשים גברים וטף, שנטבחו ונרצחו על ידי הצורר הנאצי, רק בשל היותם יהודים. "עמדנו כולנו מאוחדים ומאוחדות, כדי לזכור ולעולם לא לשכוח. יהי זכרם וזכרן של הקורבנות ברוך".
 


כמו כן, לקראת יום השנה לזיכרון השואה והגבורה קיים המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים אירוע "זיכרון בסלון". ר' המוסד, דוד ברנע אמר: "מבצע חטיפת אייכמן אפשר לשבור את מסך השתיקה סביב השואה. זהו אחד המבצעים המשפיעים ביותר של המוסד, מבצע לאומי, מוסרי וערכי בראש ובראשונה".

השנה, בחרו במוסד לתת במה מיוחדת לשורדי שואה, בני משפחה ומקורבים של משרתי ומשרתות ארגון הביון הישראלי, אשר רבים מהם התגייסו לשירות במוסד מתוך גאווה וכבוד לבני משפחתם, ותחושת שליחות להגשים את חלומם של מי ששרדו את התופת – הקמת מדינה חזקה ועוצמתית לעם היהודי בארץ ישראל. מתוך מחויבות להנציח את סיפורי השורדים ולהנחיל את מורשתם לדורות הבאים, הוזמנו לראשונה בני ובנות עובדי הארגון ותלמידי תיכון להשתתף גם הם באירוע.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה